Úplne nový X-TRAIL posilňuje rad crossoverov Nissan
Úplne nový X-TRAIL posilňuje rad crossoverov Nissan
- Nový X-TRAIL stavia na dedičstve značky Nissan v oblasti pohonu 4×4 a rozvíja vedúce postavenie spoločnosti v oblasti crossoverov
- Štýlový, pohodlný, tichý... a napriek tomu veľmi schopný off-road obstojí pri každom dobrodružstve
- Možnosť inštalácie siedmich sedadiel a vysoko flexibilný interiér
- V danom segmente najviac priestoru na nohy pre cestujúcich vzadu
- Plne prepojený prostredníctvom nového systému NissanConnect s paletou aplikácií
- Bezpečnostný štít Nissan Safety Shield s rozšíreným okruhom bezpečnostných prvkov
- Moderný dizajn a technologické prvky vrátane otváracieho panoramatického strešného okna a LED svetlometov
- Možnosť pohonu dvoch alebo štyroch kolies
- Nová prevodovka Nissan XTronic CVT pre verziu s pohonom dvoch kolies
- Nový motor dCi 130, výrazne znížené emisie CO2 a nižšia spotreba paliva oproti predchádzajúcemu modelu (od 129 g CO2)
- V Európe v predaji od júla 2014
Príchodom úplne nového modelu X-TRAIL spoločnosť Nissan potvrdzuje svoju poprednú svetovú pozíciu v segmente crossoverov. Od základov prepracovaný X-TRAIL sa pripája k rodine crossoverov, ktorú teraz tvoria Qashqai, Juke a Murano. Prináša nové technológie, štýl a najvyššiu praktickosť vo svojej triede.
Základné informácie
Nový model spája to najlepšie z preverenej tradície vozidiel Nissan 4×4 so sviežimi nápadmi a technológiami inšpirovanými prelomovými crossovermi značky Nissan. Výsledkom je vozidlo, ktoré mení definíciu segmentu kompaktných SUV.
Nový X-TRAIL, postavený na základe novej platformy CMF vyvinutej alianciou Renault-Nissan, je rovnako robustný a prepracovaný ako model predchádzajúcej generácie, ale pridáva štýlovosť a výkonnosť crossoverov, vzrušujúci dizajn, inovatívne technológie a výnimočné pohodlie.
Za odvážnym novým dizajnom stála túžba spoločnosti Nissan urobiť z nového modelu X-TRAIL najkomplexnejšie vozidlo v segmente C-SUV. Nový X-TRAIL, presne zapadajúci do novej vízie moderného štýlu SUV crossoveru, oslní novým vzhľadom, ktorý dokonale rezonuje s aktuálnym dizajnovým jazykom značky Nissan.
Vďaka ladnej, ale mohutnej karosérii spája nový X-TRAIL silu a ducha dobrodružstva s prirodzenými a plynulými líniami. Elegantný, ale pritom športový profil využíva celý rad nových dizajnových prvkov a detailov, ktoré okrem iného zahŕňajú výrazné nové svetlomety - vo vyšších modeloch sú štandardne dodávané s technológiou LED - a charakteristický nový výrazový prostriedok - pás LED, vďaka ktorému vozidlo každý v noci okamžite spozná. Medzi ďalšie detaily patria zadné dvere s elektrickým pohonom a otváracie panoramatické strešné okno.
Vo vnútri odkrýva nový X-TRAIL cestujúcim úplne nové prostredie. Od základov prepracovaná kabína ponúka sedem sedadiel (voliteľne) a vyvýšené zadné miesta, ktoré všetkým zaručujú vynikajúci výhľad. Využitím luxusných materiálov a komplexným inteligentným riešením nastavuje nový X-TRAIL nové štandardy prístupnosti zadných sedadiel, priestoru pre cestujúcich vo voliteľnom treťom rade a technológií použitých vo vozidle. X-TRAIL sa môže pochváliť aj najnovšou generáciou systému NissanConnect, ktorý umožňuje integráciu smartfónov a prináša rad inovácií vrátane niekoľkých vstavaných aplikácií pre dokonalejší zážitok z prepojenej jazdy.
Nový X-TRAIL poháňa silný, ale úsporný motor dCi 130, ktorý ponúka vysoký krútiaci moment a mimoriadnu kultivovanosť v celom rozsahu otáčok. Verzie s pohonom všetkých štyroch kolies disponujú prevodovkou Nissan ALL MODE 4×4-i najnovšej generácie. V kombinácii s najnovším systémom ovládania podvozka a bezpečnostným štítom Nissan ponúka hnacie ústrojenstvo vozidla X-TRAIL vodičovi komplexnú sústavu bezpečnostných a komfortných funkcií, ktoré spríjemnia každú cestu.
V rozširujúcej sa rodine crossoverov Nissan bude novému modelu X-TRAIL patriť významná úloha. Bude sa vyrábať v deviatich rôznych výrobných závodoch na celom svete pre rozsiahlu paletu trhov. Predchodca tohto vozidla patril medzi najpredávanejšie vozidlá spoločnosti Nissan na celom svete a od novej verzie sa očakáva, že výrazne prispeje k strednodobému obchodnému plánu spoločnosti Nissan Power 88 na fiškálne roky 2011-2016.
Dizajn
Vďaka prepojeniu elegantných a štýlových línií moderného crossoveru s robustnou príťažlivosťou typického SUV nastavuje nový X-TRAIL nové dizajnové štandardy v segmente C-SUV. Nový X-TRAIL vystavuje na obdiv dizajn SUV novej generácie, ale nerobí kompromisy v jazdných vlastnostiach v teréne. Vyzerá ladnejšie a plynulejšie a výrazne sa tým líši od svojho hranatého predchodcu.
Dizajnový tím Nissan dokázal naplno využiť dlhší rázvor a širší rozchod kolies, ktorý ponúka nová pokročilá podvozková platforma. V súlade s dizajnovým jazykom crossoverov Nissan kladie nový X-TRAIL silný vizuálny dôraz na oblasť kolies a využíva charakteristicky veľké okraje blatníkov, od ktorých sa odvíja celé riešenie karosérie. Spojením ustupujúcej strešnej línie, zahĺbených bokov a stúpajúcej línie okien ťaží nový X-TRAIL naplno z genetického kódu dizajnu crossoverov Nissan, aby dosiahol štýlový a moderný vzhľad.
Ako sú už zákazníci pri značke Nissan zvyknutí, bude dizajn nového modelu X-TRAIL obsahovať veľa inteligentných a užitočných detailov.
Predná časť, napríklad, spája zložité tvary s ostrými líniami a inteligentným využitím svetla a tieňa. Úplne nové LED svetlomety zarezané do blatníkov sú premyslene zakomponované medzi hornú a dolnú časť karosérie. Samotné svetlomety sú do detailu prepracované a vyznačujú sa nápadnou novou svetelnou signatúrou, ktorá dáva novému modelu X-TRAIL charakteristický vzhľad aj v nepriaznivých svetelných podmienkach.
Vzadu nový X-TRAIL kombinuje odvážne prvky nového štýlu s existujúcimi dizajnovými tvarmi značky Nissan. Zadné svetlomety, napríklad, nesú dôverne známy tvar bumerangu a charakteristický D-stĺpik vizuálne silne vyjadruje príbuznosť s modelmi Juke a Qashqai.
Takisto ako karoséria prešiel v novom modeli X-TRAIL dramatickými zmenami aj interiér. Vďaka väčšiemu priestoru, vylepšenej ergonómii a mnohým novým luxusným prvkom nastavuje nové štandardy komfortu a výbavy v segmente C-SUV.
Hlavná palubná doska kombinuje vyspelé technológie s inteligentným rozvrhnutím, čo umožňuje vodičovi sústrediť sa na vozovku pred sebou. Delená palubná doska s mierne vyvýšenou stredovou konzolou, na ktorej sa nachádza informačno-zábavný systém a ovládanie ventilácie, bola navrhnutá tak, aby bola čo najprehľadnejšia a umožňovala čo najľahšiu orientáciu.
Na prepracovanom prístrojovom paneli sa medzi dvoma hlavnými číselníkmi nachádza veľký päťpalcový farebný displej pokročilého jazdného asistenta. Tento displej s vysokým rozlíšením zobrazuje informácie z rôznych zdrojov, napríklad z bezpečnostných systémov nového modelu X-TRAIL, a bol navrhnutý tak, aby vodič bol o všetkom podľa potreby varovaný bez toho, že by sa musel prestať venovať dianiu na ceste.
Stredová konzola ukrýva najnovšiu generáciu systému NissanConnect so sedempalcovým displejom vo vysokom rozlíšení a mnohými možnosťami na pripojenie smartfónu.
Kvalita a pozornosť venovaná detailom sú pre dizajn crossoverov Nissan už typické a nový X-TRAIL nie je výnimkou. Povrchy v kabíne sa vyznačujú vysokou kvalitou materiálov, ako je napríklad chróm, čierny pianový lak a koža s kontrastným stehovaním. Aby ešte zvýšili pohodlie posádky, preverili pracovníci Nissanu každý povrch, s ktorým sa vodič alebo ostatní cestujúci vo vozidle stretnú. Výsledkom je napríklad to, že čalúnenie dverových lakťových opierok a stredovej konzoly je osemkrát hrubšie, ako v tomto segmente ponúka konkurencia. Ďalšie vylepšenia zahŕňajú veľký úložný priestor medzi sedadlami, do ktorého sa vojde iPad alebo desaťpalcový tablet.
Rovnako pôsobivé je veľké panoramatické strešné okno - najväčšie vo svojej triede. Nielen, že ním možno kabínu nového vozidla X-TRAIL zaplaviť denným svetlom, ale prednú časť je možné navyše otvoriť a pustiť dovnútra čerstvý vzduch.
Výnimočná praktickosť
Ďalšou vlastnosťou, ktorou nový X-TRAIL vyniká, je jeho praktickosť. Nový X-TRAIL, ktorý bol od začiatku navrhovaný s voliteľným tretím radom sedadiel, naplno využíva dlhší rázvor novej platformy, aby posádke poskytol najviac priestoru vo svojej triede. Spoločnosť Nissan si uvedomuje, že keď ide o pohodlie, je kvalita rovnako dôležitá ako kvantita. Preto bolo každé sedadlo nového modelu X-TRAIL navrhnuté s maximálnou starostlivosťou tak, aby bolo čo najpohodlnejšie a najpraktickejšie. Všetky tri rady sú stupňovito usporiadané, takže úchyty pre druhý a tretí rad sú vždy vyššie ako v rade vpredu.
Kde konkurencia ponúka pevnú zadnú lavicu, ponúka nový X-TRAIL možnosti posúvania a sklápania, ktoré majiteľovi umožnia prispôsobiť si batožinový priestor i pohodlie vlastným potrebám. Voliteľný tretí rad sedadiel má funkciu dvojitého sklápania, ktorá sedadlá umožňuje sklopiť do dokonalej roviny, zatiaľ čo výška nad hlavou a miesto na nohy poskytujú dostatok priestoru na pohodlné sedenie.
Cestujúci v druhom rade majú k dispozícii najväčší priestor na nohy v danom segmente vďaka predĺženému rázvoru a novej konštrukcii predných sedadiel, ktoré majú zozadu vytvarovaný priestor.
Vodič a spolujazdec vpredu sedia na nových sedadlách konštruovaných s ohľadom na maximálne pohodlie. Okrem štandardných sedadiel vyvinula spoločnosť Nissan aj nové sedadlá triedy Comfort inšpirované stavom beztiaže. Tie lepšie podopierajú chrbticu a umožňujú lepšie prúdenie krvi a tým znižujú únavu z dlhých ciest.
Inovatívny úložný priestor
Všestrannosť, ktorou sa preslávil už predchádzajúci model, ide v novej generácii vozidla X-TRAIL ešte o krok ďalej vďaka inteligentnému a inovatívnemu dvojitému úložnému priestoru, ktorý ponúka flexibilné úložné možnosti (až deväť konfigurácií). Batožinový priestor je možné pohybom jednej ruky rozdeliť na hornú a spodnú oblasť. V najvyššej polohe doska udrží až 10 kilogramov batožiny, v strednej polohe 75 kilogramov. Toto delené riešenie batožinového priestoru používateľovi umožňuje napríklad umiestniť kočík a ďalšiu objemnú batožinu do spodnej časti a priestor hore využiť na menšie a ľahšie predmety.
Prístup do batožinového priestoru bol zjednodušený aj pomocou diaľkového ovládania zadných výklopných dverí s elektrickým pohonom.
Technológie
Nový X-TRAIL je jedným z najvyspelejších vozidiel vo svojej kategórii. Nový X-TRAIL je kompletne pripojiteľný a využíva najnovšiu generáciu navigačného, informačného a zábavného systému NissanConnect. Vodiči budú využívať výhody rozsiahlej ponuky asistenčných funkcií, ktoré ponúka systém Safety Shield vozidla Nissan X-TRAIL.
Ako sa už stalo pravidlom vo vozidlách Nissan, všetky funkcie majú praktické výhody, ktoré zjednodušujú život vodičovi aj cestujúcim.
Jedným z najvýraznejších príkladov technických inovácií spoločnosti Nissan je nový systém NissanConnect. Nová podoba systému NissanConnect ponúka možnosť pripojiť smartfón zabezpečujúci spojenie majiteľov vozidla s vonkajším svetom bez ohľadu na to, kam ich zavedie cesta. Nový systém NissanConnect je pre nový X-TRAIL perfektným doplnkom vďaka prístupu k celému radu aplikácií pre hudbu, sociálne siete, zábavu i cestovanie, a to všetko prostredníctvom veľkého sedempalcového farebného displeja.
Najnovšia generácia satelitnej navigácie integruje službu GoogleTM, ktorá ponúka množstvo užitočných informácií, od predpovedí počasia až po umiestnenie čerpacích staníc, hotelov, reštaurácií a mnohých ďalších bodov záujmu. Čoraz obľúbenejšia funkcia zaslania do vozidla (Send-to-Car) umožňuje vodičovi vyhľadať si cieľ cesty doma a zaslať ho do systému NissanConnect vo vozidle jedným kliknutím tlačidla. Systém zahŕňa priame prehrávanie audia prostredníctvom rozhrania Bluetooth a integráciu mobilného telefónu, ako aj zásuvky Aux-in a USB.
Vodič môže využívať jedno z najpokročilejších zobrazení prístrojovej dosky na trhu. Na 5-palcovom farebnom displeji TFT sa môže priebežne striedať 12 grafických zobrazení, ktoré obsahujú správy a upozornenia, priemernú a aktuálnu rýchlosť, pokyny navigácie krok za krokom, audioobsah, rozpoznávanie dopravných značiek, odporúčania o ekologickej jazde, nastavenie rozdelenia krútiaceho momentu v režime pohonu všetkých kolies a ďalšie informácie.
Panoramatický kamerový parkovací systém s parkovacím asistentom
Oceňovaný panoramatický kamerový parkovací systém bol navrhnutý tak, aby ste sa vyhli neistote a stresu pri hľadaní pozdĺžneho i priečneho parkovacieho miesta, a aby uľahčil aj tie najzákernejšie manévre.
Parkovací asistent Nissan automaticky zmeria voľný priestor v mieste na parkovanie a aktívne navedie vozidlo na príslušné miesto, pričom vodič reguluje len pohyb dopredu a dozadu. Systém dokáže tiež parkovať na vyhradených parkovacích miestach, kde vodič môže využiť pohľad z vtáčej perspektívy, ktorý mu poskytuje panoramatický kamerový parkovací systém.
Svetlomety LED
Úplne nový X-TRAIL disponuje vo vyšších verziách štandardne LED diódami na denné svietenie dodávanými ako súčasť LED svetlometov. Plná sila LED diód je teraz k dispozícii pre diaľkové i stretávacie svetlá. Lúče LED svetlometov nového modelu X-TRAIL sú teraz jasnejšie a belšie ako pri xenónových žiarovkách a spotrebujú o polovicu menej energie.
Bezpečnostný štít Nissan Safety Shield
Systém bezpečnostného štítu Nissan Safety Shield je súprava prvkov navrhnutých pre väčšiu bezpečnosť pasažierov v súlade s víziou spoločnosti Nissan, ktorá sa usiluje o zníženie počtu dopravných nehôd na nulu. Spoločnosť Nissan tento postoj podporila záväzkom uviesť do roku 2020 komerčne dostupné autonómne vozidlá.
Nový balíček bezpečnostného štítu Nissan X-TRAIL je jedným z najvyspelejších a najkomplexnejších v danom segmente, s radom plnoautomatizovaných systémov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, aby poskytli výnimočnú úroveň ochrany.
K novým technológiám, ktorými je nový X-TRAIL vybavený, patria:
- Núdzové brzdenie pri pohybe dopredu
Sledovanie priestoru pred vozidlom pomocou zabudovaného radarového systému poskytuje v modeli X-TRAIL asistenciu na troch úrovniach. Prvé je zvukové varovanie, ktoré vodiča upozorní, ak sa zmenší vzdialenosť medzi ním a vozidlom pred ním. Nasleduje automatické čiastočné zapojenie bŕzd v prípade, keď vodič nereaguje. Ak sa vzdialenosť aj naďalej zmenšuje, začne vozidlo brzdiť dôraznejšie.
- Systém podpory bdelosti vodiča
Na každej piatej nehode sa podpisuje únava vodiča. Systém podpory bdelosti vodiča je preto dôležitou súčasťou bezpečnostného balíčka nového modelu X-TRAIL. Potom, keď sa systém „naučí" váš štýl riadenia, začne neustále monitorovať vstupné jazdné signály, a keď bude riadenie vykazovať príliš mnoho chýb, zobrazí sa na palubnej doske výstraha s upozornením, že nastal čas si odpočinúť.
- Rozpoznávanie dopravných značiek
Tento šikovný systém funguje ako ďalší pár očí, ktoré dokážu detegovať značky obmedzenia rýchlosti a príslušnú informáciu zobraziť vodičovi. Značky obmedzenia rýchlosti sníma automaticky predná kamera, ktorá je naprogramovaná pre celú Európu, bez ohľadu na národný systém značenia. Systém dokonca rozpozná prípady, keď štát predpisuje v závislosti od počasia nižšie limity rýchlosti za dažďa, a vodičovi zobrazuje limity na jazdu na mokrej i suchej vozovke.
- Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu
Systém upozornenia na vybočenie z jazdného pruhu je navrhnutý tak, aby za pomoci vyspelého počítačového programovania rozpoznal vodorovné dopravné značenie a upozornil vodiča v okamihu, keď nový X-TRAIL začne vybočovať z jazdného pruhu. Systém zisťuje, či sa vozidlo neodchyľuje zo smeru. Ak áno, a vodič nedá znamenie o zmene smeru jazdy, je vydaný varovný signál.
- Sledovanie mŕtveho uhla
Panoramatický kamerový parkovací systém modelu X-TRAIL deteguje vozidlá nachádzajúce sa v mŕtvom uhle. Ak je v mŕtvom uhle zaznamenané vozidlo, rozsvieti sa na bočnom spätnom zrkadle nenápadná kontrolka. V prípade, že vodič naznačí zmenu pruhov a systém zachytí v nebezpečnej oblasti vozidlo, kontrolka začne blikať a zaznie zvukové varovanie.
- Monitorovanie pohybujúcich sa objektov za vozidlom
Bezpečnosť pri parkovaní nadobúda novú úroveň dokonalosti, pretože nový X-TRAIL vďaka systému rozpoznávania pohybujúcich sa objektov spája informácie z predných a zadných parkovacích senzorov s panoramatickým kamerovým parkovacím systémom ponúkajúcim pohľad z vtáčej perspektívy, čím poskytuje ešte lepšiu ochranu.
Ak je vozidlo v pokoji a čokoľvek prenikne do priestoru stráženého štyrmi kamerami, vydá systém zvukové varovanie a vyznačí oblasť, v ktorej bol pohybujúci sa objekt detegovaný. Spätná kamera panoramatického parkovacieho systému upevnená na zadných výklopných dverách s objektívom typu rybieho oka má zorný uhol presahujúci 180°, čo jej umožňuje bezkonkurenčný výhľad dozadu. Snímka zachytená kamerou sa zobrazuje na obrazovke systému NissanConnect, ktorá má teraz sedempalcovú uhlopriečku.
- Automatické prepínanie svetiel
Systém je navrhnutý tak, aby vždy poskytoval maximálnu možnú úroveň osvetlenia. Informácie z kamery s vysokým rozlíšením spracováva pokročilý softvér, ktorý podľa vzdialenosti protiidúcich vozidiel zisťuje, kedy môže prepnúť zo stretávacích na diaľkové svetlá.
Podvozok
Nový X-Trail zachováva najvyššie štandardy svojej triedy, ktoré stanovil model predchádzajúcej generácie, a preberá pokročilý elektronický systém pohonu všetkých štyroch kolies Nissan ALL MODE 4×4i. Ovláda sa otočným prepínačom na strednom paneli a ponúka výber medzi pohonom dvoch kolies, automatickým režimom alebo zablokovaním, čo zabezpečuje trvalý pohon všetkých štyroch kolies.
V „predvolenom" automatickom režime systém neustále sleduje stlačenie pedála akcelerátora, otáčky a krútiaci moment motora, aby predvídal pretočenie kolies a podľa potreby rozdeľoval krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu, a to do rýchlosti až 80 km/h.
Pri vyššej rýchlosti systém reaguje na pretočenie kolies, pričom znova presúva pohonnú silu dozadu, aby sa podľa potreby obnovila trakcia. V zložitých podmienkach a pri nízkych rýchlostiach poskytuje režim blokovania trvalý pohon všetkých štyroch kolies, pričom vodiči majú možnosť výberu aj pohonu iba dvoch kolies.
Aktívne ovládanie podvozka Nissan
Štyri elektronické systémy, ktoré sú pripravené prekročiť očakávania vodičov kompaktných SUV, boli navrhnuté tak, aby bol život s novým vozidlom X-TRAIL pohodlnejší a bezpečnejší.
Funkcia aktívnej kontroly jazdy sleduje povrch vozovky, zisťuje nerovnosti, ktoré by mohli narušiť karosériu vozidla a mení pruženie tak, aby ich vyrovnalo. Aktívna motorová brzda využíva výkon a ovládateľnosť prevodovky XTronic a zabezpečuje ďalšie brzdenie motorom pri zatáčaní alebo pri spomaľovaní s cieľom zastaviť. Výsledkom je väčšia ovládateľnosť brzdenia a vylepšený pocit s menším tlakom na pedál.
Tretí systém, prvýkrát predstavený v segmente luxusných vozidiel, je funkcia Aktívne držanie stopy. Systém aktívneho držania stopy brzdí kolesá jednotlivo podľa potreby, prostredníctvom využitia palubných senzorov, ktoré sledujú rýchlosť, uhol natočenia kolies, otvorenie škrtiacej klapky a brzdnú silu. Tým sa znižuje nedotáčavosť a pomáha sa vodičovi bezpečnejšie zatáčať a prechádzať zákruty. Tento systém je účinný predovšetkým na klzkých a vlhkých cestách.
V neposlednom rade nový X-TRAIL disponuje asistentom rozjazdu do kopca. Ten využíva systém stabilizácie podvozka ESP a rozpozná, keď sa nový X-TRAIL rozbieha na svahu. Systém pribrzdí všetky štyri kolesá a odbrzdí ich v okamihu, keď sa uvoľní škrtiaca klapka, alebo po uplynutí dvoch sekúnd - podľa toho, čo nastane skôr. Na činnosť systému upozorňuje vodiča prístrojový panel, ktorý zobrazuje indikátor asistenta rozjazdu do kopca.
Hnacie ústrojenstvo
Hnacie ústrojenstvo nového modelu X-TRAIL je ďalšou oblasťou, kde spoločnosť Nissan využila technológie a inovácie v prospech vylepšenia pocitu vodiča i majiteľa vozidla. S úmyslom zachovať vychýrené jazdné vlastnosti predchádzajúceho modelu v teréne, ale znížiť spotrebu paliva i emisie, vyvinuli konštruktéri spoločnosti Nissan jedno z najdokonalejších hnacích ústrojenstiev v danom segmente.
Nový X-TRAIL vyráža s vyspelým turbodieselovým agregátom dCi 130 s možnosťou pohonu dvoch alebo štyroch kolies. Prvá uvedená možnosť ponúka aj automatickú prevodovku XTronic. V priebehu roka 2015 bude ponuka doplnená o 1,6-litrový preplňovaný zážihový motor DIG-T s výkonom 163 k.
Výkonný a flexibilný motor
Srdcom nového modelu X-TRAIL je silný štvorvalcový agregát dCi 130 s krútiacim momentom 320 Nm. V rámci zmenšovania, ktoré spoločnosť Nissan prijala ako jeden zo svojich cieľov, dosahuje 1,6-litrová jednotka rovnaký krútiaci moment ako predchádzajúci motor 2.0 dCi. Je pritom výrazne výkonnejší a čistejší. V novom vozidle X-TRAIL sa znížilo trenie v hnacom ústrojenstve, ktoré znižuje výkon, vďaka čomu sa dosiahol vynikajúci výkon najnovšej generácie motorov so zmenšeným objemom spájajúcej dynamiku väčšieho motora s hospodárnosťou a emisiami menšieho motora.
Tento motor s výkonom 130 k (96 kW) bol vyvinutý v partnerskej spolupráci so spoločnosťou Renault a je jedným z najvyspelejších vznetových agregátov vo svojom segmente. Ponúka množstvo technických inovácií navrhnutých na maximálnu úsporu paliva a zníženie emisií CO2.
Medzi ne patrí nízkotlakový systém recirkulácie spalín so studeným cyklom, ktorý recykluje spaliny pri nízkej teplote a tak prispieva k zníženiu emisií oxidov dusíka i CO2. Táto motorová jednotka disponuje aj optimalizovaným riadením tepelnej účinnosti, ktoré jej umožňuje oveľa rýchlejšie dosiahnuť prevádzkovú teplotu. Tým sa znižujú straty trením pri štartovaní studeného motora a zlepšuje sa hospodárnosť.
Znižovanie emisií CO2
Nová jednotka dCi 130 je oveľa čistejšia, než motor, ktorý nahrádza. V ponuke je pohon dvoch alebo štyroch kolies. Prvá možnosť dosahuje s manuálnou prevodovkou iba 129 g/km emisií CO2. Verzia s vyspelou automatickou prevodovkou Nissan XTronic dosahuje hodnotu 135 g/km. Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies s prevodovkou Nissan ALL MODE 4×4-i dosahuje hodnotu 139 g/km, čo je o výrazných 18 percent menej ako v pôvodnom modeli.
Aby konštruktéri spoločnosti Nissan dosiahli tieto pôsobivé nové hodnoty emisií, museli urobiť oveľa viac ako len vylepšiť účinnosť a výkon motora a prevodovky. Spoločnosť Nissan dokázala zvýšiť efektivitu modelu X-TRAIL aj znížením hmotnosti a optimalizáciou aerodynamiky. Nový model má väčšiu povrchovú plochu ako predchádzajúce vozidlo, a tak bolo potrebné prikročiť k mnohým ďalším úpravám, ktoré nárast veľkosti vykompenzovali. Napríklad zadné výklopné dvere sú z veľkej časti vyrobené z plastov, čím sa oproti pôvodnej konštrukcii ušetrilo 7 kg. Nové aerodynamickejšie spätné zrkadlá a spojler pod podlahou, ktorý zakrýva výfukový systém a zadný panel, majú tiež zásluhu na tom, že nový X-TRAIL je zatiaľ aj najefektívnejší.
Rozšírené schopnosti prevodovky
Od svojho uvedenia je nový X-TRAIL k dispozícii s dvoma prevodovkami: šesťrýchlostnou manuálnou a novou automatickou prevodovkou XTronic CVT (iba vo verziách s pohonom dvoch kolies).
Prevodovka XTronic je skonštruovaná tak, aby jazda bola plynulá a prirodzená. Na rozdiel od bežných plynulo meniteľných prevodov napodobňuje prevodovka XTronic nového modelu X-TRAIL počas agilnej akcelerácie správanie klasických automatických prevodoviek s viacerými prevodovými pomermi a odstupňovanými zmenami. Pri citlivejšom riadení sa prevodové pomery samy prispôsobia tak, aby bola zabezpečená maximálna plynulosť jazdy. Prevodovka Xtronic v sebe teda spája najlepšie vlastnosti z oboch kategórií: plynulosť prenosu energie pri nízkej záťaži a nekompromisný výkon počas akcelerácie.
Hodnota a výbava
Ako si už zákazníci pri značke Nissan zvykli, nový X-TRAIL prichádza s najlepšou štandardnou výbavou vo svojej triede. Ponuka zahŕňa tri tradičné úrovne výbavy: Visia, Acenta a Tekna.
Všetky úrovne majú klimatizáciu, kolesá z ľahkých zliatin a šesť airbagov, LED svetlomety na denné svietenie, päťpalcový farebný displej na prístrojovom paneli, rozhranie Bluetooth s mikrofónom, tempomat a obmedzovač rýchlosti. Medzi prvky štandardnej výbavy patria aj asistent rozjazdu do kopca, svetlá s funkciou sprievodu po zamknutí vozidla a systém deliacich priečok v batožinovom priestore.
Modely v najvyššej verzii Tekna ponúkajú celý rad technológií, ktoré naďalej potvrdzujú vedúce postavenie spoločnosti Nissan na trhu crossoverov. Medzi ne patria LED svetlomety, kožené sedadlá, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, predné a zadné parkovacie senzory a 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Okrem toho majú vozidlá vo verzii Tekna k dispozícii aj inteligentný kľúč s tlačidlom na naštartovanie motora, systém núdzového brzdenia pri pohybe dopredu a upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, automatické prepínanie svetiel a rozpoznávanie dopravných značiek.
Štandardná a voliteľná výbava sa na rôznych trhoch líšia.
Dátum: 2.4.2014 | zoznam noviniek |