Úplne nové Volvo V40
Volvo V40 je pripravené predstihnúť konkurenciu v triede luxusných hatchbackov s typickými prvkami väčších modelov Volvo v elegantnom a kompaktnom vyhotovení. Je to moderný, výrazný automobil, ktorý spája trendový dizajn so špičkovou dynamikou jazdy. Volvo Car Corporation očakáva, že ročne predá 90 000 kusov nového vozidla Volvo V40. Stefan Jacoby, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo Car Corporation: Úplne nové V40 – päťdverový, päťmiestny súrodenec modelu Volvo C30 – je prvý nový model, ktorý bol kompletne vyvinutý podľa našej stratégie orientácie na človeka ,Navrhnuté okolo vás‘. Aj vďaka špičkovému balíku supermoderných prvkov z neho rozbolí hlava aj našich najtvrdších konkurentov. Vďaka informáciám od zákazníkov z celého sveta sa náš najkompaktnejší model radu V vyznačuje pozoruhodnou zmesou dizajnu, bezpečnosti a všestrannosti. Vozidlo je plné funkcií, ktoré si kupujúci moderných luxusných automobilov žiadajú. Tento displej z tekutých kryštálov vynáša komunikáciu vodiča a vozidla na novú úroveň. Vodič si môže vybrať jeden z troch grafických motívov: Motív Elegance má oranžové osvetlenie, ktoré vytvára tradičnú a pokojnú auru. Motív Eco má zelené osvetlenie na pozadí, ktoré vytvára vzhľad inšpirovaný ekológiou. Merač Eco sa nachádza na ľavej strane. Na displeji sú zobrazené hodnoty momentálnej a celkovej spotreby paliva – vodič je „odmenený“ zeleným svetlom, ak jazdí optimálnym ekologickým štýlom. Motív Performance má červené osvietenie na pozadí a vytvára športovú atmosféru. Stupnica otáčkomera v strede nahrádza stupnicu rýchlomera a rýchlosť vozidla je zobrazená digitálne v strede displeja. Na pravom displeji je merač výkonu. Združený prístrojový panel Standard Line je vylepšená verzia tradičného združeného prístrojového panela. Prístroje sú elektromechanické s ručičkami. V systéme Volvo Sensus sú všetky informácie prezentované na päťpalcovej alebo sedempalcovej farebnej obrazovke v hornej časti združeného prístrojového panela. Vstavaná obrazovka uľahčuje vodičovi sledovanie ozovky. Všetky funkcie sú ovládateľné pomocou volantu a ovládačov, ktoré sa nachádzajú priamo pod farebnou obrazovkou. Okrem toho je tu samostatný diaľkový ovládač. Pripojenie Bluetooth bolo vylepšené a umožňuje nielen hands-free telefonovanie, ale tiež streamovať hudbu z prenosného hudobného prehrávača s pripojením Bluetooth. Volvo je vlastne jediná značka, ktorá ponúka streamovanie hudby cez pripojenie Bluetooth v rámci celej ponuky vozidiel. Najvyspelejší audio systém má digitálny zosilňovač triedy D s výkonom 5 x 130 W, Dolby Digital v kombinácii s technológiou Dolby Pro Logic II Surround, najnovšiu technológiu MultEQ od spoločnosti Audyssey Laboratories a 10 reproduktorov. Premium Sound prehráva disky DVD, CD a USB s hudbou vo formáte MP3, AAC alebo WMA a tiež AVI a Video Div-X. Systém tiež podporuje funkciu Bluetooth (A2DP). Majiteľ úplne nového vozidla Volvo V40 môže používať mobilnú aplikáciu na udržanie si kontaktu so zaparkovaným vozidlom cez inteligentný telefón. Mobilná aplikácia, ktorá je zadarmo, je prispôsobená tak, aby majiteľovi umožňovala intuitívne a jednoducho komunikovať s vozidlom na diaľku. Má celý rad funkcií, napríklad Vyhľadávač vozidla, Diaľkové ovládanie, Prístrojová doska alebo Kontrola vozidla. Klasická kapota v tvare V je ďalej vylepšená odvážnejšími výraznými líniami. Veľmi lesklá mriežka chladiča je nízka a široká a umocňuje športový charakter. Vytvarované hrany zároveň smerujú prúd vzduchu na zlepšenie aerodynamických vlastností. Denné svetlá sú osadené v spodných rohoch prednej časti a pri priamom pohľade spredu sa tiahnu nahor. „Čepeľový dizajn“ predných svetlometov vytvára v tme príťažlivý tvar osvetlenia. Línia širokých bočných oblúkov sa tiahne od svetlometu s ostrou líniou až dozadu a zvýrazňuje stúpajúcu okennú líniu. Zdôraznenie pokračuje smerom dozadu do veľmi plnej, mohutnej časti, ktorá sa rozptyľuje do koncových svetiel. Silueta strechy prispieva k vytváraniu dojmu, že automobil sa nakláňa dopredu. Charakteristický dizajn koncových svetiel je súčasťou DNA značky Volvo. Šesťhranné zadné výklopné dvere, prvýkrát použité v modeli C30 a inšpirujúce sa modelom P1800ES, sú tiež charakteristickým znakom značky Volvo. Svetelné diódy (LED) dodávajú vozidlu individuálny štýl a supermoderný vzhľad. Optické svetlovody sú použité na vytvorenie tvarov osvetlenia, ktoré zdôrazňujú dizajn. Technológia LED je použitá na týchto miestach: predné obrysové svetlá, ukazovatele zmeny smeru jazdy v krajných zadných zrkadlách, zadné obrysové svetlá, osvetlenie zadnej ŠPZ, tretie brzdové svetlo, denné svetlá (DRL). Panoramatická presklená strecha, ktorá sa tiahne od čelného skla po operadlo zadných sedadiel, zlepšuje pocit priestrannosti vnútri vozidla. Je tónovaná a prispôsobená tak, aby znižovala prenikanie infračerveného žiarenia Úplne nové V40 má mimoriadne tenkú stredovú konzolu typickú pre Volvo, ktorá je teraz tvarovanejšia než v predchádzajúcich modeloch. Štandardná stredová konzola má uhľový odtieň. Modern Wood, Shimmer Graphite a Centre Court (vzhľad s červeným pruhom inšpirovaný tenisom) sú voliteľná výbava. Ďalším skvostom interiéru je nové bezrámové vnútorné spätné zrkadlo inšpirované dizajnom moderných inteligentných telefónov. Osvetlenie interiéru je navrhnuté tak, aby vytváralo pocit „osvetlenia v divadle“. Vodič si môže dopriať červeno-modré osvetlenie, ktoré sa prispôsobuje teplote interiéru – alebo si môže vybrať jeden z ďalších siedmich Hlavica radiacej páky automatickej a manuálnej prevodovky je priehľadná a osvetlená LED svetlom zvnútra. Vzor sa odráža a vytvára unikátny dojem trojrozmernosti. LED svetlá sú tiež v odkladacích priehradkách Úplne nové Volvo V40 má dve rôzne nastavenia podvozka. Dynamický podvozok je súčasťou štandardnej výbavy. Športový podvozok je znížený o 10 mm v porovnaní s dynamickým podvozkom. Pružiny a tlmiče majú tvrdšie nastavenie, vďaka čomu vozidlo pri šoférovaní reaguje pohotovejšie a vodič má pocit úplnej kontroly nad vozidlom. V slabom režime systém poskytuje vysokú mieru podpory riadenia a uľahčuje manévrovanie. Stredný režim poskytuje o niečo slabšiu podporu riadenia a ponúka lepšiu odozvu na cestách pri vyššej rýchlosti. Vysoký režim je najvyššie nastavenie pre nadšeného vodiča a zlepšuje dynamiku vozidla. Systém dynamickej stabilizácie a trakčnej kontroly (DSTC) v úplne novom vozidle Volvo V40 obsahuje niekoľko sofistikovaných funkcií, ktoré ponúkajú jedinečnú zmes potešenia z jazdy a bezpečnosti. Rozšírený stabilizačný systém používa snímač uhla naklonenia, ktorý umožňuje odhaliť prípadný sklon k šmýkaniu vo veľmi skorom štádiu. Systém trakčnej kontroly v zákrutách je nová funkcia, ktorá používa prenos krútiaceho momentu na uľahčenie prechádzania vozidla zákrutami. Vnútorné hnané koleso vozidla je pribrzďované, čím sa viac výkonu prenáša na vonkajšie hnané koleso, vďaka čomu vodič dokáže prejsť zákrutou oveľa menším oblúkom. Päťvalcový preplňovaný 2,5-litrový motor T5 má výkon 254 koní a krútiaci moment 400 Nm, vrátane krútiaceho momentu 40 Nm s preplňovaním, ktorý dodáva pri zrýchľovaní. Na dosiahnutie nízkej spotreby paliva a emisií CO2 sa znížilo vnútorné trenie. T5 sa dodáva s automatickou prevodovkou a z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,7 sekundy. Spotreba paliva je 7,9 l/100 km (kombinovaný cyklus jazdy podľa EÚ). T5 sa dodáva aj ako 2,0-litrová verzia s výkonom 213 koní a krútiacim momentom 300 Nm. V ponuke sú aj dve verzie 1,6-litrového motora GTDi: T4 s výkonom 180 koní a T3 s výkonom 150 koní. Motor s výkonom 180 k ponúka maximálny krútiaci moment 270 Nm, vrátane 30 Nm s preplňovaním. Motor T3 s výkonom 150 koní ponúka krútiaci moment 240 Nm. Päťvalcový 2,0-litrový motor T4 s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 300 Nm je dostupný na niektorých trhoch. Verzia T5 je dodávaná so šesťrýchlostnou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo T4 je v ponuke spolu s automatickou šesťrýchlostnou prevodovkou Powershift alebo šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou. Verzia Päťvalcový 2,0-litrový turbodiesel D4 bol optimalizovaný na zníženie spotreby paliva. Piezoelektrické palivové ventily udržiavajú spotrebu na minimálnej úrovni vďaka mimoriadne rýchlym a presným impulzom vstrekovania pod vysokým tlakom. Tým sa zefektívňuje spaľovanie. Na dosiahnutie lepších jazdných vlastností vozidla bolo turbodúchadlo vyladené na dosahovanie vysokého krútiaceho momentu od nízkych otáčok. Tento motor poskytuje 177 koní a krútiaci moment 400 Nm v širokom pásme otáčok. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s automatickou prevodovkou trvá 8,3 sekundy (8,6 sekundy s manuálnou). Spotreba a emisie CO2 sú 4,5 l/100 km resp. 119 g/km s manuálnou prevodovkou a 5,3 l/100 km, resp. 139 g/km s automatickou (kombinovaný cyklus jazdy podľa EÚ). Okrem toho je v ponuke 2,0-litrový motor D3 dosahujúci výkon 150 koní a krútiaci moment 350 Nm. Oba vznetové motory sú dostupné so šesťrýchlostnou automatickou prevodovkou alebo šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou. Volvo V40 s motorom D2 má emisie CO2 iba 94 g/km – čo zodpovedá spotrebe paliva len 3,6 l/100 km. 1,6-litrový vznetový motor má výkon 115 koní a krútiaci moment 285 Nm, vrátane 15 Nm s preplňovaním. Motor D2 je spojený so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou s funkciou Start/Stop. Tento motor je možné spojiť aj so šesťrýchlostnou prevodovkou Powershift. Nový parkovací asistent uľahčuje a spresňuje paralelné parkovanie tak, že prevezme kontrolu nad volantom, zatiaľ čo vodič ovláda prevodovku a reguluje rýchlosť vozidla. Pri parkovacom manévri sa používajú predné, zadné a bočné ultrazvukové snímače. Keď vodič aktivuje parkovacieho asistenta, snímače začnú snímať bočnú stranu vozidla. Ak systém rozpozná parkovacie miesto s veľkosťou, ktorá zodpovedá minimálne 1,2-násobku dĺžky vozidla, informuje vodiča zvukovým signálom a pomocou hlásenia na združenom prístrojovom paneli odporučí, aby zastavil. Displej postupne navádza vodiča pomocou textov a animácií na združenom prístrojovom paneli, až kým vozidlo nezaparkuje. Systém je aktívny pri rýchlostiach od 65 km/h do 200 km/h. Kamera otočená smerom dopredu sleduje ľavé a pravé značenie jazdného pruhu. Asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu zaznamenáva pohyb vozidla medzi týmito značeniami a urobí opatrenie v prípade, že vodič javí známky neúmyselného opustenia jazdného pruhu. Ak vozidlo opúšťa jazdný pruh, technológia upozorní charakteristickým vibrovaním volantu. V40 je prvé Volvo, ktoré ponúka vylepšený systém sledovania slepého uhla (BLIS) používajúci radar. Technológia teraz dokáže sledovať rýchlo sa blížiace vozidlá až do vzdialenosti 70 m za vozidlom. Vylepšený systém BLIS je založený na radarových snímačoch umiestnených v zadných rohoch vozidla, za krytom nárazníka. Radary neustále sledujú priestor za vozidlom a pozdĺž vozidla. Upozornenia sa zobrazujú na LED indikátoroch umiestnených v A stĺpikoch. Systém používa radarové snímače v zadnej časti vozidla na upozornenie vodiča na križujúcu premávku, ktorá sa približuje zboku pri cúvaní z parkovacieho miesta. Má praktické využitie najmä na úzkych a preplnených miestach, kde môže byť bočný pohľad obmedzený z dôvodu infraštruktúry, vegetácie či iných parkujúcich vozidiel. Funkcia upozorňuje na prevádzku až do 30 metrov od vozidla. Môže zaznamenať aj menšie objekty, ako sú bicykle a chodci. Kamera otočená smerom dopredu dokáže zaznamenať dopravné značky s maximálnou povolenou rýchlosťou a tiež značky „zákaz predbiehania“. Ikona dopravnej značky je zobrazená až do momentu, keď je zaznamenaná ďalšia značka. Rozpoznávanie dopravných značiek je možné spojiť s funkciou upozornenia na prekročenie rýchlosti, ktorá vizuálne upozorní vodiča na tachometri, ak prekročí maximálnu povolenú rýchlosť. Technológia používa kameru otočenú smerom dopredu s dômyselným spracovaním obrazu a vodičovi ponúka najlepšiu možnú viditeľnosť v noci. Kamera sleduje ostatné vozidlá a ich svetlomety a koncové svetlá. Inteligentný softvér na spracovanie obrazu analyzuje tieto údaje a poskytuje informácie o polohe a smere iných vozidiel. Výpočet slúži ako základ na automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel. Úplne nové Volvo V40 môže byť vybavené adaptívnym tempomatom (ACC), ktorý zvyšuje pohodlie pri šoférovaní vďaka použitiu radaru na automatické udržiavanie nastaveného časového odstupu od vozidla vpredu. Vodič nastaví požadovanú maximálnu rýchlosť a zvolí časový interval od vozidla vpredu. Keď radarový snímač zaznamená pomalšie vozidlo, rýchlosť vozidla sa automaticky prispôsobí podľa vozidla vpredu. Funkcia Queue Assist vo vozidlách s automatickou prevodovkou udržiava nastavenú vzdialenosť až do zastavenia, vďaka čomu je tento systém na zvýšenie pohodlia mimoriadne užitočný aj v pomaly sa posúvajúcich zástupoch vozidiel s opakujúcim sa rozbiehaním a zastavovaním. Upozornenie na priblíženie je systém, ktorý pomáha vodičovi udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vozidla vpredu. Vodič nastaví jeden z piatich rôznych časových odstupov pomocou tlačidiel na volante. Systém na rozpoznávanie chodcov s úplným automatickým zabrzdením tvorí radar vstavaný v mriežke chladiča, kamera umiestnená pred vnútorným spätným zrkadlom a centrálna riadiaca jednotka. Úlohou radaru je zaznamenať chodca alebo vozidlo pred automobilom a určiť jeho vzdialenosť. Kamera určuje to, o aký typ objektu ide. Vďaka širokému zornému uhlu radaru s dvomi režimami je možné skôr zaznamenať aj chodcov, ktorí S cieľom zmierniť následky v prípade, že zrážke s chodcom sa nedá zabrániť, je vo vozidle Volvo V40 svetová novinka – novovyvinutá technológia airbagu pre chodcov. Snímače v prednom nárazníku zaznamenajú fyzický kontakt vozidla s chodcom. Zadná časť kapoty sa uvoľní a zároveň sa zdvihne aktivovaním airbagu. Nafúknutý airbag zakrýva priestor pod zdvihnutou kapotou plus približne tretinu plochy čelného skla a spodnú časť stĺpika A. Zdvihnutá kapota a airbag pomáhajú znížiť vážnosť zranení chodca. Úplne nové V40 je prvé Volvo, ktoré má vylepšený systém City Safety. Tento systém sa teraz aktivuje pri rýchlostiach do 50 km/h (predtým do 30 km/h). City Safety sleduje premávku vpredu pomocou laserového snímača vstavaného v hornej časti čelného skla vo výške vnútorného spätného zrkadla. Vozidlo automaticky zabrzdí, ak vodič nezareaguje v čase, keď vozidlo vpredu spomalí alebo zastaví – alebo ak sa vozidlo príliš rýchlo približuje k stojacemu vozidlu. Zrážke sa dá zabrániť, ak je rozdiel rýchlosti oboch vozidiel menší než 15 km/h. Ak je rozdiel rýchlosti 15 až 30 km/h, rýchlosť pri náraze sa zníži, aby sa minimalizovali následky havárie. Driver Alert Control tvorí kamera, množstvo snímačov a riadiaca jednotka. Kamera neustále meria vzdialenosť vozidla od značenia jazdných pruhov. Riadiaca jednotka ukladá informácie a počíta to, či vodič riskuje stratu kontroly nad vozidlom. Ak je riziko vyhodnotené ako vysoké, vodič je upozornený zvukovým signálom. Na informačnom displeji vozidla sa zobrazí textové hlásenie a symbol šálky kávy, ktorý vodiča upozorní, aby si urobil Úplne nové Volvo V40 sa vyznačuje aj špičkovou úrovňou bezpečnosti pri náraze. Predpínače bezpečnostných pásov sú štandardnou výbavou predných a zadných sedadiel a predné sedadlá sú vybavené ochranou krčnej chrbtice (WHIPS), ktorá predchádza zraneniam krku. Na strane vodiča je tiež nový kolenný airbag. Je namontovaný v palubnej doske nad pedálmi a nafúkne sa spolu s ostatnými airbagmi v prípade čelnej zrážky.NOVÝ, PRISPÔSOBENÝ ZDRUŽENÝ PRÍSTROJOVÝ PANEL
PLNE GRAFICKÝ DISPLEJ
POCIT KONTROLY NAD VOZIDLOM CEZ VOLANT
BLUETOOTH SO STREAMOVANÍM HUDBY
ZVUK ŠPIČKOVEJ ÚROVNE
MOBILNÁ APLIKÁCIA SO ŠIROKOU PONUKOU FUNKCIÍ
DIZAJN: SKUTOČNÝ ŠKANDINÁVSKY LUXUS NA POHĽAD A DOTYK
NÍZKY A ŠIROKÝ PREDOK
ŠIROKÉ BOČNÉ OBLÚKY A DYNAMICKÝ PROFIL
TECHNOLÓGIA OSVETLENIA
PANORAMATICKÁ PRESKLENÁ STRECHA – ZÁŽITOK Z OSVETLENIA
do priestoru pre cestujúcich.ÚZKA, PLÁVAJÚCA STREDOVÁ KONZOLA
SEDEM RÔZNYCH MOŽNOSTÍ OSVETLENIA INTERIÉRU
druhov osvetlenia. Čítacie lampičky vpredu a vzadu majú nastaviteľnú intenzitu.OSVETLENÁ HLAVICA RADIACEJ PÁKY
v dverových paneloch.DYNAMIKA JAZDY: POTEŠENIE ZO SVIŽNEJ JAZDY V KOMPAKTNOM VYHOTOVENÍ
SNÍMAČ UHLA NAKLONENIA ZVYŠUJÚCI STABILITU
TRAKČNÁ KONTROLA V ZÁKRUTÁCH
PONUKA ZÁŽIHOVÝCH MOTOROV
PREVODOVKA POWERSHIFT S HLADKÝM RADENÍM
T3 je dodávaná s manuálnou prevodovkou. Powershift funguje na princípe dvoch paralelných manuálnych prevodoviek s oddelenými spojkami, ktorý umožňuje rýchlo radiť rýchlostné stupne a šetriť palivom.ÚSPORNÉ VZNETOVÉ MOTORY
VERZIA D2 S EMISIAMI CO2 94 G/KM
NAJINTELIGENTNEJŠIE A NAJBEZPEČNEJŠIE VOLVO VÔBEC
PARKOVACÍ ASISTENT NA UĽAHČENIE PARALELNÉHO PARKOVANIA
ASISTENT UDRŽIAVANIA VOZIDLA V JAZDNOM PRUHU
VYLEPŠENÝ SYSTÉM SLEDOVANIA SLEPÉHO UHLA
SYSTÉM UPOZORNENIA NA KRIŽUJÚCE VOZIDLÁ
ROZPOZNÁVANIE DOPRAVNÝCH ZNAČIEK
AKTÍVNE DIAĽKOVÉ SVETLÁ
UPOZORNENIE NA PRIBLÍŽENIE S ADAPTÍVNYM TEMPOMATOM
ROZPOZNÁVANIE CHODCOV – UNIKÁT V TEJTO TRIEDE
sa chystajú vstúpiť na vozovku. Inovačná technológia je naprogramovaná tak, aby sledovala smer pohybu chodca a tiež vypočítala, či je pravdepodobné, že vstúpi na vozovku pred vozidlom. Systém dokáže rozpoznať chodcov s výškou najmenej 80 cm. V núdzovej situácii je vodič upozornený najskôr zvukovým výstražným signálom spolu s blikajúcim svetlom na displeji v čelnom skle. Ak vodič nezareaguje na upozornenie a hrozí
zrážka, automaticky sa použije maximálna brzdná sila. Systém dokáže zabrániť zrážke s chodcom pri rýchlostiach do 35 km/h, ak vodič nezareaguje včas. Pri vyšších rýchlostiach sa dôraz kladie na maximálne možné zníženie rýchlosti vozidla pred nárazom.TECHNOLÓGIA AIRBAGU PRE CHODCOV – PRVÁ NA SVETE
SYSTÉM CITY SAFETY – TERAZ AKTÍVNY AŽ DO 50 KM/H
DRIVER ALERT CONTROL
prestávku.CELÝ RAD PRVKOV BEZPEČNOSTNEJ VÝBAVY VRÁTANE KOLENNÉHO AIRBAGU
Fotogaléria