Svetová premiéra Fiatu 500L Trekking
Svetová premiéra Fiatu 500L Trekking
- Off-roadový vzhľad, vyššia svetlá výška a špecifická výbava pre športovo založených milovníkov outdoorových aktivít.
- V štandarde je ponúkaný systém kontroly trakcie Traction+.
- K dispozícii so všetkými motorizáciami radu 500L vrátane nového dieselového preplňovaného motora 1.6 MultiJet II s výkonom 105 k.
- Inovatívna výbava zahŕňa audio Hi-Fi systém Beats o výkone 520 watt, espreso kávovar Lavazza 500 Espresso Experience a asistenčný systém City Brake Control.
- Na európskom trhu k dispozícii od júna.
Nový Fiat 500L Trekking je určený všetkým športovo založeným milovníkom outdoorových aktivít. Off-roadový vzhľad kombinuje s chytrým pohonom predných kolies, ktorý vďaka inovatívnemu systému kontroly trakcie Traction+ zlepšuje ovládateľnosť v ťažkom a klzkom teréne a poskytuje výnimočné schopnosti rozjazdu do kopca. To všetko bez straty priestrannosti a praktickosti radu 500L.
Nový Fiat 500L Trekking, ktorý bude na európskych trhoch k dispozícii od júna tohto roku, určite prispeje k posilneniu vynikajúcich výsledkov malého Fiatu City Lounge, ktorý za púhych päť mesiacov predaja zaznamenal v Európe približne 38 000 objednávok. Takmer polovicu z tohto počtu tvoril predaj v Taliansku. Na talianskom trhu je Fiat 500L najpredávanejším rodinným vozidlom a druhým najžiadanejším medzi modelmi s dieselovými motormi. Hoci ešte nebol ukončený proces uvádzania na všetky európske trhy, Fiat 500L je jediným vozidlom segmentu, ktoré aj napriek zložitej ekonomickej situácii v Európe zaznamenáva nepretržitý rast. Mimo to bol nový model Fiatu nedávno ocenený čitateľmi prestížneho talianskeho motoristického magazínu Quattroruote ako Nováčik roka 2013, pričom pokoril aj svojich najväčších nemeckých konkurentov.
Off-roadový vzhľad, vyššia svetlá výška a špecifický interiér
Pre zdôraznenie off-roadového charakteru ponúka Fiat 500L Trekking v štandarde špecifické nárazníky s ochrannými lištami, ktoré vozidlu dodávajú robustnejší vzhľad, a tiež väčšiu svetlú výšku dovoľujúcu jazdu aj po veľmi nerovnom povrchu. K štandardnej výbave patria aj nové 17palcové zliatinové kolesá s diamantovým spracovaním povrchu obuté do pneumatík M + S, ktoré zaisťujú maximálnu ovládateľnosť a trakciu aj na klzkom povrchu. Exteriér zdobí rad nových detailov, ako napríklad efektné plastové lemy blatníkov, bočné vstupy vzduchu na prednom nárazníku a matné kovové kľučky a bočné lišty dverí.
Interiér novej verzie Trekking je charakteristický špičkovým textilným čalúnením kombinovaným s časťami z eko kože. Zákazníci môžu voliť medzi dvoma prevedeniami: sivou textíliou Magnesio s koženými prvkami, alebo čiernou textíliou s bielymi prvkami.
Nová verzia Fiat 500L Trekking bude ponúkaná v šiestich odtieňoch karosérie - biela, tmavo sivá metalíza, čierna, piesková, vínová, tmavo zelená metalíza a nová exkluzívna žltá Sole - kombinované s čiernou alebo bielou strechou.
Systém Traction+
Kľúčovým prvkom novej verzie Fiat 500L Trekking je štandardne ponúkaný systém Traction+. Tento inovatívny systém riadenia trakcie zlepšuje ovládateľnosť na ťažkom klzkom povrchu pri nižších prevádzkových nákladoch než konvenčný pohon 4x4.
Nový systém Traction+ využíva už existujúci hardware vozidla, konkrétne systém elektronickej kontroly stability ESC, ale v oveľa väčšom rozsahu. Vďaka špeciálnemu algoritmu kontroly a ovládania brzdového systému riadiaca jednotka elektronicky simuluje funkciu samozverného elektromechanického diferenciálu. Optimalizácia softvéru a skutočnosť, že brzdná sila pôsobí cez normálny (hydraulický) brzdový okruh, robia činnosť celého systému ešte pokrokovejším, ako sú konvenčné samozverné diferenciály. Hoci sú výkony oboch riešení porovnateľné, Traction+ je omnoho ľahší. Systém ovládaný tlačidlom na prístrojovom paneli je pritom aktívny v rýchlostiach do 30 km/h.
A ako presne funguje? Za nízkej alebo nulovej priľnavosti akéhokoľvek hnacieho kolesa riadiaca jednotka zistí preklzávanie a hydraulickému okruhu nariadi vyvinúť brzdnú silu na preklzávajúcom kolese. Tým sa krútiaci moment presunie na koleso s lepšou priľnavosťou. To uľahčuje riadenie, pomáha udržať smerovú stabilitu a poskytuje najlepšiu možnú trakciu aj na veľmi nerovnom a klzkom povrchu.
Ponuka motorov
Nový Fiat 500L Trekking bude v závislosti na trhu k dispozícii so zážihovými motormi 1.4 16v 95 k a 0.9 TwinAir Turbo 105 k, a dieselovými preplňovanými motormi 1.6 MultiJet II 105 k a 1.3 MultiJet II 85 k (tiež s prevodovkou Dualogic). Pozornosť obzvlášť zaslúži nový dieselový preplňovaný 1.6 MultiJet II s výkonom 105 k, ktorý sa k modelu 500L skvele hodí tak v mestskej, ako aj mimomestskej prevádzke. Táto pohonná jednotka je zábavná a pritom pozoruhodne schopná a navyše zaručuje nízke prevádzkové náklady, okrem iného aj vďaka nižšiemu počtu servisných intervalov. S novým motorom 1.6 MultiJet II s výkonom 105 k dosahuje Fiat 500L Trekking najvyššiu rýchlosť 181 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 11,3 sekúnd. Vozidlo si pritom vystačí so spotrebou v kombinovanom cykle iba 4,5 l/100 km a do ovzdušia vypúšťa iba 117 g CO2/km.
Vynikajúce vlastnosti poskytuje aj nová kombinácia motora 1.3 MJet s výkonom 85 k a päťstupňovej robotizovanej prevodovky Dualogic. Proti rovnakému motoru, ale v kombinácii s manuálnou prevodovkou, sa spotreba paliva zníži zo 4,2 l/100 km na 4,0 l/100 km (v kombinovanej prevádzke) a emisie CO2 klesnú zo 110 g/km na 105 g/km. Posledne menovaný údaj stavia Fiat 500L na vrchol segmentu medzi dieselovými motormi. V prípade zážihových pohonných jednotiek sa rekordnou hodnotou CO2 může pochváliť pre zmenu motor 0.9 TwinAir Turbo s výkonom 105 k, ktorý produkuje len 112 g CO2/km.
Výbava
Nová verzia Trekking ponúka širokú škálu štandardnej a voliteľnej výbavy. Tá zahŕňa aj tri posledné novinky, ktoré sú k dispozícii v rámci celého radu Fiat 500L: audio systém Beats o výkone 520 watt, kit Lavazza 500 Espresso Experience a systém City Brake Control.
Hi-Fi audio systém Beats o výkone 520 watt
Fiat 500L je prvým vozidlom skupiny Fiat a jediným modelom v Európe, ktorý je vybavený Hi-Fi systémom Beats o výkone 520 wattov. Zvukový experti Fiatu vyvinuli tento systém v spolupráci so zakladateľmi značky Beats - legendárnym rapperom a producentom Dr. Dre a riaditeľom spoločnosti Interscope Geffen A&M Records a producentom Jimmy Lovinom.
Systém sa môže pochváliť celkovým výkonom 520 watt rozdeleným medzi dva 80 wattové stredové reproduktory, dva 40 wattové tweetery, dva 60 wattové širokopásmové reproduktory a jeden 80 + 80 wattový subwoofer. Dôležitým prvkom systému je aj osemkanálový zosilňovač s DSP integrujúci pokročilý algoritmus ekvalizéra vyvinutý firmou Beats. Nový audio systém Beats vďaka tomu vytvára vo Fiate 500L krištáľovo čistý zvuk s vysokým rozlíšením. Predstavuje úplne revolučnú cestu sprostredkovania hudby v automobile.
Lavazza 500 Espresso Experience
Vôbec prvýkrát na automobilovej scéne sa objavuje sériový automobil, a síce Fiat 500L, vybavený originálnym espresso kávovarom s kapsľovým systémom Lavazza A Modo Mio, ktorý je dokonale zabudovaný do priestoru pre cestujúcich. Tento unikátny prvok vyvinutý Fiatom umožňuje vychutnať si vysoko kvalitné krémové espresso typickej talianskej chuti aj vo vozidle, a to bez akýchkoľvek káblov a pri úplnej bezpečnosti. Kávovar pripojený do 12 voltovej zásuvky v stredovej konzole pracuje iba pri spustenom motore, avšak za predpokladu, že vozidlo stojí. Espresso potom pripraví za menej ako dve minúty. Kávovar Fiatu 500L, ktorý bol vyvinutý v úzkej spolupráci s firmou Lavazza, je možné objednať ako prvok voliteľnej výbavy, ktorý je plne integrovaný do dizajnu a ergonómie vozidla. Jeho cena je len 249 eur.
Systém City Brake Control
Fiat 500L je jedným z najbezpečnejších automobilov, čo potvrdzuje aj prestížne päťhviezdičkové ohodnotenie EuroNCAP s celkovým skóre 83/100. V záujme maximálnej ochrany ponuku bezpečnostných prvkov teraz rozširuje inovatívny systém aktívnej bezpečnosti City Brake Control, ktorý je schopný rozpoznať prekážky pred vozidlom a automaticky brzdiť a zabrániť tak nárazu.
Tento systém navrhnutý pre pomoc v hustej mestskej premávke je aktívny v rýchlostiach pod 30 km/h. V závislosti na určitých parametroch, akými sú rýchlosť vozidla, uhol natočenia volantu, pozícia plynového pedálu alebo tlak na pedál, systém City Brake Control dokáže úplne zabrániť nárazu (Collision Avoidance) alebo redukovať jeho následky (Collision Mitigation).
Systém City Brake Control Fiatu 500L obsahuje tri funkcie: automatické núdzové brzdenie (Automatic Emergency Braking - AEB), Prefill a brzdový asistent. Prvý zo systémov rešpektuje želanie vodiča a prenecháva mu plnú kontrolu nad vozidlom, napriek tomu je ale v prípade potreby pripravený zasiahnuť a núdzovo vozidlo zabrzdiť. Deje sa tak po dôkladnom vyhodnotení radu parametrov, akými sú poloha a rýchlosť prekážok, rýchlosť vozidla (pod 30 km/h), priečne zrýchlenie vozidla, uhol natočenia volantu či tlak vyvíjaný na plynový pedál (vrátane najrôznejších variácií týchto parametrov). Funkcia Prefill naopak pripravuje brzdový systém na to, aby mohol zareagovať rýchlejšie, a to tak pri automatickom núdzovom brzdení, ako aj brzdení samotným vodičom. Brzdový asistent monitoruje núdzové situácie a mení odozvu brzdového pedálu, čím dosahuje rýchlejšie reakcie.
Dátum: 26.7.2013 | zoznam noviniek |