Spoločnosť Volvo Trucks uvádza päť nových funkcií do náročného terénu.
Po prvom modeli Volvo FMX z roku 2010 nasledovala úplne prepracovaná verzia z roku 2013 vrátane prelomových inovácií ako systém Volvo dynamické riadenie. Spoločnosť Volvo Trucks predstavuje v roku 2015 novú ponuku riešení, ktoré umožňujú nákladným vozidlám a vodičom pracujúcim v náročných podmienkach vykonávať svoju prácu inteligentnejšie a efektívnejšie.
„Nákladné vozidlá Volvo majú dobrú povesť vďaka svojej kvalite a hnacím líniám. Pridaním nových inovatívnych funkcií poskytujeme našim zákazníkom prístup k širšej ponuke možností a jedinečný spôsob na zlepšenie produktivity," hovorí Ricard Fritz, viceprezident značky Volvo Trucks.
Okrem uvedenia ťažkého nárazníka pre rad Volvo FH a funkcie Automatické ovládanie trakcie pre Volvo FMX, prvýkrát v tomto odvetví, je k dispozícii päť ďalších funkcií:
Volvo dynamické riadenie pre dvojité predné nápravy: Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný aj pre nákladné vozidlá s dvojitými prednými nápravami, čo je celkom bežná konfigurácia v rámci stavebných operácií. Keďže takéto nákladné vozidlá často prepravujú veľmi ťažké náklady alebo nadstavby, výhody systému pocítia predovšetkým vodiči. Počas otáčania pri nízkych rýchlostiach vzniká menší odpor a volant sa po úplnej aktivácii diferenciálu automaticky vráti do priameho smeru, takže pri manévrovaní v úzkych priestoroch netreba vynakladať dodatočné úsilie a vodič ušetrí čas aj energiu. Systém Volvo dynamické riadenie, uvedený v roku 2013 a predstavený napríklad aj vo virálnom videu The Hamster Stunt (kaskadérsky kúsok so škrečkom) na portáli YouTube, pozostáva z elektrického motora, ktorý kompenzuje vibrácie a pohyby volantu, pričom minimalizuje množstvo sily potrebnej na ovládanie nákladného vozidla.
Zvýšené zaťaženie predných náprav, dvojité predné nápravy: Maximálne technické zaťaženie ťažkých nákladných vozidiel Volvo s dvojitými prednými nápravami sa zvýšilo z 18 na 20 ton. Zákazníci sa môžu tešiť na zvýšenú produktivitu a lepšiu flexibilitu. Dodatočná kapacita sa priamo premietne do vyššieho ziskového potenciálu, čo je mimoriadne dôležité pri preprave ťažkých materiálov v rámci stavebných operácií. Štvornápravové nákladné vozidlo s celkovou hmotnosťou 32 ton má navyše dlhšiu nákladnú plošinu a je flexibilnejšie z hľadiska umiestnenia takých druhov nákladu ako štrk vo vyklápacej plošine. To znamená, že pri nakladaní rýchlejšie dosiahnete maximálne zaťaženie a vodiči majú istotu, že spĺňajú obmedzenia na hmotnosť vozidla. Vyššia ložná kapacita na predných nápravách tiež umožňuje využitie širšej ponuky konfigurácií žeriava, ako aj iných aplikácií s výrazným zaťažením predných náprav.
Päťnápravové nákladné vozidlá, 10x4 a 10x6: Na mnohých trhoch začína prevládať trend vyšších celkových hmotností súprav - medzi 50 až 76 ton. Spoločnosť Volvo Trucks teraz uvádza 5-nápravové súpravy priamo z výroby s cieľom pokryť dopyt po preprave ťažkých nákladov na diaľniciach aj v stavebníctve. Dve predné nápravy ponúkajú maximálne zaťaženie 20 ton a tri zadné nápravy zvládnu až 36 ton, čo prispieva k vyššej ložnej kapacite a lepšej flexibilite pre zákazníkov. Toto riešenie je vhodné aj pre čerpadlá betónu a nákladné vozidlá s veľkým žeriavom, ktoré potrebujú rovnomerné rozloženie ložnej kapacity. Vďaka nižšiemu zaťaženiu náprav možno s mnohými takýmito vozidlami prekonávať dlhé trasy na bežných diaľniciach, a dosiahnuť tak rýchlejšiu prepravu a vyšší ziskový potenciál.
Vzduchové odpruženie zadnej nápravy s hnanou prednou nápravou (Volvo FMX): Nová možnosť kombinácie vzduchovo odpruženej zadnej nápravy s hnanou prednou nápravou ponúka najvyššiu úroveň pohodlia dokonca aj pre nákladné vozidlá s pohonom na všetky kolesá. Zatiaľ čo listové pružiny sú všeobecne určené pre vyššie hmotnosti súprav, vzduchové odpruženie ponúka flexibilitu prispôsobenia podľa hmotnosti nákladu. Výsledkom je pôžitok z plynulej jazdy a menšie opotrebovanie nákladného vozidla a vozovky, ako aj zníženie únavy vodiča. Vďaka tlmeniu vibrácií - najmä pri jazde bez nákladu - môže vodič udržiavať vyššiu priemernú rýchlosť na hrboľatých cestách staveniska a zvládnuť počas každej zmeny viac dodávok. Vzduchové odpruženie spoločnosti Volvo Trucks ponúka okrem lepšieho pohodlia aj svetlú výšku najmenej 300 mm a účinnú ochranu pre všetky citlivé súčasti.
Elektronický brzdový systém pre bubnové brzdy: Dokonca aj zákazníci, ktorí si objednávajú bubnové brzdy kvôli prevádzke v mimoriadne prašných alebo vlhkých podmienkach, môžu teraz využívať výhody Elektronického brzdového systému značky Volvo (EBS). Elektronické ovládanie systému ponúka množstvo inteligentných funkcií ako napríklad Pomoc pri rozjazde do kopca pre lepšie ovládanie pri prudkom stúpaní. Vyššiu bezpečnosť zaručuje aj integrácia funkcií motorovej brzdy a retardéru, známa ako synchronizácia bŕzd. Okrem zlepšenej funkcie bŕzd ponúka systém EBS v kombinácii s bubnovými brzdami aj prístup k systému Volvo dynamické riadenie (nie je dostupné pri hnanej prednej náprave) a efektívnejšiemu preraďovaniu, keďže prevodovka I-Shift získava niektoré informácie z elektronického brzdového systému.
„Chceme byť najlepšou značkou v segmente stavebníctva rovnako ako v diaľkovej doprave. Tieto nové funkcie spolu s našou úplne prepracovanou ponukou produktov predstavujú nový štandard pre výkon stavebného nákladného vozidla," hovorí Ricard Fritz, viceprezident značky Volvo Trucks.
Ponuka spoločnosti Volvo Trucks pre stavebníctvo
Okrem modelov Volvo FMX, Volvo FH a Volvo FH 16 zahŕňa ponuka stavebných vozidiel spoločnosti Volvo Trucks aj model Volvo FL s pohonom na štyri kolesá a celkovou hmotnosťou súpravy 18 ton a model Volvo FE s maximálnou celkovou hmotnosťou 26 ton. Vďaka rozsiahlej sieti servisných dielní a rozšírených služieb vyvinutých na poskytovanie vynikajúcej dostupnosti môžu zákazníci využívať výhody nevšednej flexibility pri tvorbe individuálne prispôsobených a bezpečných riešení.
30.júna 2015
Ak chcete získať ďalšie informácie, kontaktujte:
Zuzana Masárová
telefón: + 421 2 32662404
email: zuzana.masarova@volvo.com