Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Pokročilý elektrický posilňovač riadenia

Nový crossover Fiat 500X - podvozok, zavesenie kolies a riadenie


Nový crossover Fiat 500X - Architektúra Small Wide Fiatu 500X zaisťuje výnimočnú torznú tuhosť pre optimálne ovládanie a geometriu zavesenia kolies.

 

 

 

Nový crossover Fiat 500X
Bezpečnosť
Dizajn
Exkluzívne príslušenstvo a služby Mopar®
FGA Capital pre Fiat 500X
Motory a prevodovky
Nový infotelematický systém UConnect™ LIVE
Rad (EMEA)
Systémy pohonu
Výroba 

 



Fiat 500 bol navrhnutý tak, aby dosahoval vysokého stupňa bezpečnosti, komfortu a ovládateľnosti. K tomu mu pomáha nová modulárna architektúra Small Wide. Výsledkom je lepšia kvalita a spoľahlivosť, kratšia doba vývoja a lepšie nástroje.

Architektúra Small Wide Fiatu 500X zaisťuje výnimočnú torznú tuhosť pre optimálne ovládanie a geometriu zavesenia kolies. Vďaka nezávislému zaveseniu kolies typu MacPherson stanovuje model 500X úplne nové meradlá bezpečnosti a dynamiky v celom segmente. Fiat 500X taktiež ponúka lepšiu ovládateľnosť a teda aj radosť z jazdy prostredníctvom elektronického posilňovača riadenia DST (Dynamic Steering Torque).

 

 

Nový crossover Fiat 500X - Nový Fiat 500X sa môže pochváliť špičkovými vlastnosťami v zmysle komfortu, hluku, vibrácií a tvrdosti behu, a to vďaka prirodzenej vysokej frekvencii kmitania karosérie a rozsiahlemu využitiu protihlukových izolácií.

 

 

Tuhá štruktúra karosérie

 

Nový Fiat 500X sa môže pochváliť špičkovými vlastnosťami v zmysle komfortu, hluku, vibrácií a tvrdosti behu, a to vďaka prirodzenej vysokej frekvencii kmitania karosérie a rozsiahlemu využitiu protihlukových izolácií.

Fiat 500X má veľmi tuhú štruktúru vychádzajúcu z výrazného využitia vysokopevnostnej ocele (okolo 70%) a širokej aplikácie štrukturálnych lepidiel, ktoré znižujú celkovú hmotnosť vozidla, predlžujú jeho životnosť a maximalizujú odolnosť v prípade kolízie. Rovnakým spôsobom boli navrhnuté aj predná priečka a hybridná nárazová deformačná zóna (plast/oceľ).

Prepojenie štruktúry karosérie s držiakmi zavesenie kolies je navrhnuté tak, aby bola zaistená vysoká tuhosť v pripojovacích bodoch a znížil sa nízkofrekvenčný hluk v kabíne.

 

 

Nový crossover Fiat 500X

 

 

Nezávislé zavesenie kolies MacPherson

 

Nový Fiat 500X je vozidlo pre prežitie príjemných chvíľ a pohodlné cestovanie, čo napĺňa z veľkej časti jeho nezávislé zavesenie predných a zadných kolies typu MacPherson.

Predná náprava Fiatu 500X využíva špeciálny priečnik, ktorý slúži dvoma spôsobmi. Jeho vyššia tuhosť zlepšuje akustický komfort a zároveň zlepšuje absorpciu energie pri náraze. Novinkou je adopcia tlmičov pruženia s premenlivou charakteristikou tlmenia, ktoré prenášajú vibrácie od cesty na karosériu dvoma rôznymi cestami, čo zaisťuje lepšiu akustiku a účinnosť tlmenia.

 

 

Pokročilý elektrický posilňovač riadenia

 

Fiat 500X ponúka veľmi presné riadenie vďaka elektrickému posilňovaču riadenia a hnaciemu momentu volantu DST (Dynamic Steering Torque), ktoré zlepšujú ovládateľnosť aj dynamiku a proti konvenčnému hydraulickému systému znižujú spotrebu paliva až o 3%.

Systém DST nového modelu 500X zlepšuje bezpečnosť jazdy a ovládateľnosť aktívnymi korekciami a automatickou kontrolou pretáčavosti na povrchu s nízkou priľnavosťou. Systém je plne integrovaný do systému elektronickej kontroly stability ESP a zasahuje v situáciách, kedy je trakcia na jednotlivých kolesách nerovnomerná alebo vozidlo opúšťa svoju trajektóriu a stráca priľnavosť.

 

Dátum:   30.3.2015zoznam noviniek

Logo partnera