Nový Nissan Qashqai - Motory a prevodovky
Nový Nissan Qashqai - Motory a prevodovky
Kombinácia efektivity klasického osobného vozidla a zmyslu pre dobrodružstvo charakteristického pre športové modely bola vždy tým, čo vodičov na crossoveroch priťahovalo. Vďaka radu nanajvýš účinných a vyladených zážihových i vznetových motorov prekračuje nový Qashqai očakávania vodičov bez ohľadu na to, aký pohon si vyberú.
Úvodná ponuka obsahuje štyri motory: dva zážihové a dva vznetové s možnosťou náhonu buď na dve alebo na všetky štyri kolesá. Zákazníci si budú môcť vybrať aj medzi manuálnou prevodovkou a úplne novou automatickou prevodovkou Xtronic.
1.2 DIG-T 115 k (85 kW)
Spoločnosť Nissan zastáva názor, že vyspelé technológie by mali byť dostupné pre všetkých zákazníkov. Motor 1.2 DIG-T, ktorý spoločnosť Nissan vyvinula v rámci partnerskej spolupráce, je vyladený špeciálne pre nový model Qashqai.
Tento vyspelý preplňovaný motor so šesťstupňovou prevodovkou ponúka výkon 115 k (85 kW) a poskytuje 190 Nm krútiaceho momentu. Napriek svojej skromnej veľkosti je 1,2-litrový motor schopný veľkej odozvy. V porovnaní so súčasným motorom so zdvihovým objemom 1,6 litra ponúka ostrejšiu akceleráciu a vyššiu flexibilitu.
Vďaka nižšej hmotnosti a úspornejšej prevádzke je základná verzia modelu Qashqai so zážihovým motorom v porovnaní s nahradzovaným typom výrazne ekologickejšia a úspornejšia. Motor DIG-T s objemom 1,2 l má hladinu emisií CO2 129 g/km (o 15 g/km menej než súčasný zážihový motor s objemom 1,6 litra) a spotrebu paliva 5,6 l/100 km (o 0,6 l/100 km menej než jeho predchodca).
Takisto ako všetky motory v novom rade Qashqai je aj 1.2 DIG-T štandardne vybavený technológiou štart/stop a disponuje celým radom technológií na úsporu paliva vrátane regeneračného alternátora, optimálneho sprevodovania a oleja s nízkou viskozitou.
1.6 DIG-T 150 k (110 kW)
Tento vysokovýkonný zážihový motor je určený na to, aby v lete 2014 doplnil ponuku nového Nissanu Qashqai. Ide o motor 1.6 DIG-T, ktorý kombinuje nekompromisný výkon a nízke emisie s pozoruhodne úspornou spotrebou. Je špeciálne vyladený pre model Qashqai a disponuje obdivuhodnými parametrami, napríklad vyspelou technológiou preplňovania a množstvom ďalších funkcií navrhnutých maximalizovať výkon i úsporu.
Motor 1.6 DIG-T ponúka krútiaci moment 240 Nm a dokáže vyvinúť obdivuhodný záber v nízkych a stredných otáčkach, pričom vykazuje výbornú flexibilitu pri radení. Napriek svojmu vysokému výkonu si tento prvotriedny zážihový motor uchováva pôsobivú účinnosť. Spotreba paliva je 5,6 l/100 km pri kombinovanom cykle EÚ, hladina emisií CO2 je 132 g/km.
1.5 dCi 110 k (81 kW)
Výsledkom vývoja najnovšej verzie oceňovaného vznetového motora s priamym vstrekovaním je najekologickejší a najúspornejší motor, aký je s modelom Qashqai ponúkaný: hladina emisií CO2 je iba 99 g/km. Motor s objemom 1.5 dCi vyvinula spoločnosť Nissan v spolupráci s firmou Renault. V porovnaní so súčasným modelom je plynulejší, účinnejší a celkovo prepracovanejší. Vďaka tomu, že prešiel programom podstatného technického prepracovania, môže 1.5 dCi ponúknuť väčšiu flexibilitu pri radení a nárast krútiaceho momentu o 20 Nm.
Výsledkom výrazných úprav vnútorných súčastí motora je aj tichší chod a zníženie vibrácií. Odstránením horného silentbloku bol eliminovaný potenciálny zdroj prenosu hluku z motora do kabíny a pri súčasnom nasadení ľahších dielov sa zároveň znížila celková hmotnosť motora.
Motor disponuje tiež automatickým systémom štart/stop s vysokoúčinnou inteligentnou riadiacou technológiou, ktorá zabezpečí rozbehnutie motora za 0,5 sekundy od zošliapnutia spojky. K celkovému vyladeniu prispelo aj zníženie úrovne hluku.
Pokiaľ ide o spotrebu paliva, definuje motor 1.5 dCi so spotrebou len 3,8 l/100 km podľa kombinovaného cyklu EÚ nový štandard v oblasti crossoverov.
1.6 dCi 130 k (96 kW)
Motor 1.6 dCi predstavuje najvýkonnejší z radu vznetových motorov pre model Qashqai a ponúka sa v dvoch variantoch: s pohonom prednej nápravy a všetkých štyroch kolies. Tento motor s výkonom 130 k (96 kW) bol vyvinutý pri partnerskej spolupráci so spoločnosťou Renault a je jedným z najvyspelejších vznetových pohonov vo svojom sektore. Ponúka množstvo technických inovácií navrhnutých na maximálnu úsporu paliva a zníženie emisií CO2.
Motor 1.6 dCi použitý v novom modeli Qashqai je ľahký a kompaktný a vyvažuje požiadavky na vysoký výkon a výnimočnú úspornosť. Medzi jeho mnohé inovácie patrí nízkotlakový systém recirkulácie spalín so studeným cyklom. Tým, že sa spaliny recyklujú pri nízkej teplote, redukujú sa emisie oxidov dusíka i CO2.
Motor 1.6 dCi lepšie hospodári s teplom, čo sa prejavuje v skrátení fázy zahrievania, zníženia strát spôsobených trením a nižšej spotrebe paliva.
Vo verzii s manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy je hladina emisií CO2 motora 1.6 dCi 115 g/km a spotreba v kombinovanom cykle EÚ 4,4 l/100 km. Verzia s prevodovkou Xtronic má hladinu emisií 119 g/km a vykazuje spotrebu 4,6 l/100 km, verzia s náhonom na všetky štyri kolesá a manuálnou prevodovkou sa môže pochváliť hodnotami emisií 129 g/km a spotrebou 4,9 l/100 km.
Nová prevodovka Xtronic
Prevodovka Xtronic bola vyvinutá špeciálne pre druhú generáciu modelu Qashqai a je k dispozícii s motorom 1.6 dCi.
Táto vyspelá prevodovka využíva princíp plynulo meniteľného prevodu, bola však navrhnutá tak, aby poskytovala plynulejší a prirodzenejší pocit z jazdy. Na rozdiel od bežných plynulo meniteľných prevodov napodobňuje prevodovka Xtronic počas agilnej akcelerácie správanie klasických automatických prevodoviek s viacerými prevodovými pomermi a odstupňovanými zmenami. Pri citlivejšom riadení sa prevodové pomery samy prispôsobia tak, aby bola zabezpečená maximálna plynulosť. Prevodovka Xtronic v sebe teda spája najlepšie vlastnosti z oboch kategórií: výnimočnú plynulosť prenosu energie pri plynulej jazde a nekompromisný výkon počas akcelerácie.
Všetky hodnoty podliehajú homologácii
Viac informácií o novom Nissan Qashqai:
Nový Nissan Qashqai
Dizajn Qashqai
Technológie Qashqai
Dynamika Qashqai
Dátum: 14.11.2013 | zoznam noviniek |