Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Nový Nissan Qashqai - Dynamika

Nový Nissan Qashqai - Dynamika


Nový Nissan Qashqai - Dynamika

 

 

Podvozok

Elegantná karoséria nového Nissanu Qashqai ukrýva novú modulárnu platformu ušitú na mieru druhej generácii tohto crossoveru. Vyspelá konštrukcia vyvinutá v spolupráci s aliančným partnerom patrí k najprispôsobivejším dostupným platformovým systémom a umožňuje návrhárom a konštruktérom perfektne prispôsobiť vozidlo na mieru potrebám zákazníkov.

Väčšina hornej časti karosérie nového Nissanu Qashqai bola navrhnutá a skonštruovaná v Európe. Preto sa nový Qashqai cíti na európskych cestách ako doma a čo do jazdných vlastností a ovládania vo všetkých smeroch prekoná očakávania spojené s týmto segmentom.

Pokiaľ ide o riešenie zavesenia, disponuje nový Qashqai v prednej časti vzperami MacPherson, zatiaľ čo v zadnej časti je možné nájsť dve odlišné konštrukcie. Modely s pohonom prednej nápravy sú vybavené vyspelou konštrukciou s torzným nosníkom, v modeloch vybavených systémom ALL-MODE 4×4i nájdete viacprvkový systém. Systém odpruženia v modeli Qashqai bol vyvinutý v Európe a zákazníkom spoločnosti Nissan prináša plynulú jazdu a citlivo reagujúce riadenie podľa ich očakávaní.

Pokiaľ ide o zvyšok vozidla, ponúka nový Qashqai rad konštrukčných inovácií, ktorých cieľom je vodičom a cestujúcim uľahčiť život a urobiť ho pohodlnejším a zábavnejším.

 

Dvojpiestové tlmiče

Keď chcete vytvoriť vozidlo s dobrými jazdnými vlastnosťami pri nižších rýchlostiach, ktoré si poradí aj s nerovnými povrchmi, znamená to obvykle kompromisy v oblasti nastavenia. Pri novom Nissane Qashqai to ale neplatí. Model druhej generácie je vybavený vyspelými dvojpiestovými tlmičmi, ktoré zabezpečujú bezchybné tlmenie v oboch krajných polohách dynamického rozsahu. Systém sa skladá z dvoch kanálov - bežného kanála, ktorý vyrovnáva nízkofrekvenčné nerovnosti, s ktorými sa možno stretnúť na hrubých cestách, a ďalšieho kanála, ktorý sa stará o malé vysokofrekvenčné nerovnosti typické pre hladšie vozovky. Výsledkom je vozidlo, ktoré ponúka hladkú a kultivovanú jazdu na akomkoľvek povrchu vozovky.

 

Posilňovač riadenia novej generácie

Pri vývoji modelu Qashqai boli z hľadiska možných vylepšení preskúmané všetky súčasti jeho dynamického balíčka. Napríklad riadenie bolo kompletne prepracované a celý modelový rad bol vybavený novým elektronickým posilňovačom riadenia (EPAS).

Systém bol zdokonalený novou riadiacou logikou, ktorá prináša prirodzenejší pocit z jazdy, čiastočne aj vďaka päťpercentnému zníženiu celkového pomeru riadenia s cieľom zlepšenia odozvy.

Zabezpečenie skvelého systému riadenia samozrejme znamená viac než len zdokonaliť asistenčný systém. Aby model Qashqai mohol ponúknuť ešte prirodzenejší pocit z jazdy a lepšiu smerovú stabilitu, bol predĺžený závlek predného zavesenia. Vďaka dlhšiemu závleku majú predné kolesá silnejšiu tendenciu vrátiť sa do rovného smeru, čo zlepšuje pocit z riadenia vnímaný volantom.

 

Riadenie podľa vášho gusta

Spoločnosť Nissan vie, že každý vodič má rád inú úroveň odozvy riadenia. Niektorí vodiči preferujú ľahký pocit, ktorý vyžaduje minimálne úsilie, iní majú radšej dôraznejšiu odozvu typickú pre športovejšie vozidlá.  Aby vyhovela týmto jedinečným požiadavkám, vytvorila spoločnosť Nissan systém riadenia s dvoma režimami, medzi ktorými môžu vodiči prepínať podľa nálady alebo podľa toho, ktorý z nich preferujú.

V bežnom režime ponúka Qashqai ľahkú odozvu, ktorá sa perfektne hodí k jazde po meste, manévrovaniu pri nízkych rýchlostiach a plynulej jazde. V športovom režime systém EPAS dáva vodičovi silnejšiu odozvu a v zákrutách vyžaduje väčšie úsilie pri otáčaní volantom.

 

Systém ALL-MODE 4×4-i a aktívne ovládanie podvozku Nissan

Vodiči, ktorí si zvolia prevodovku so systémom ALL-MODE 4×4-i, môžu využívať výhody jedného z najvyspelejších systémov pohonu všetkých štyroch kolies na trhu, ktorý ponúka maximálnu bezpečnosť a trakciu za každých podmienok.

Aktívne ovládanie podvozku Nissan posúva vo verziách s pohonom prednej nápravy aj s pohonom všetkých štyroch kolies dynamiku o krok ďalej vďaka spojeniu troch zložiek.

Systém riadenia pohybu karosérie sleduje povrch vozovky a deteguje nerovnosti, ktoré by mohli potenciálne zvýšiť náklon karosérie, a vyrovnáva situáciu miernym pribrzdením.

Aktívna motorová brzda využíva výkon a ovládateľnosť prevodovky Xtronic a zabezpečuje ďalšie brzdenie motorom pri zatáčaní alebo pri spomaľovaní s cieľom zastaviť. Medzi jej výhody patrí lepšie ovládanie brzdného účinku a lepší pocit vďaka menšiemu úsiliu pri zošliapnutí brzdového pedála v zákrutách. Zlepšila sa aj odozva bŕzd pri zastavovaní.

Aktívne držanie stopy monitoruje správanie a dráhu vozidla a miernym pribrzdením dosahuje podobný účinok ako samosvorný diferenciál, čo znamená zabezpečenie čo najlepšej trakcie a čo najmenšej nedotáčavosti. Vysoko inteligentný systém bez problémov spolupracuje s vodičom a neustále distribuuje krútiaci moment motora, vďaka čomu zabezpečuje svižnú a bezpečnú jazdu.

 

Asistent rozbiehania do kopca

Rozbiehanie na svahu už vďaka novému systému vyvinutému špeciálne pre nový model Qashqai nepredstavuje stresujúci úkon. Asistent rozjazdu do kopca sa spoločne so systémom stabilizácie podvozka (ESP) stará o bezproblémové rozbehnutie. Vďaka zabrzdeniu všetkých štyroch kolies zostane vozidlo na svahu dve až tri sekundy stáť. V okamihu prenesenia pohonu na kolesá sa brzdy uvoľnia.

 

 

Viac informácií o novom Nissan Qashqai:

Nový Nissan Qashqai

Dizajn Qashqai

Technológie Qashqai

Motory a prevodovky Qashqai

 



Dátum:   14.11.2013zoznam noviniek

Logo partnera