Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Nový Nissan Juke Nismo RS

Nový Nissan Juke Nismo RS


Ponuka modelov divízie Nismo sa rozširuje o novú, tentoraz ešte viac vyladenú verziu kompaktného crossoveru Juke.

 

 

  • Výkon sa zvýšil o 18 k na 218 k
  • Krútiaci moment sa zvýšil o 30 Nm na 280 Nm (s manuálnou prevodovkou)
  • Zlepšili sa jazdné vlastnosti a ovládateľnosť
  • Vozidlo teraz ponúka športové brzdy a vyladený zvuk motora
  • Zosilnená karoséria
  • Modely s pohonom prednej nápravy majú v štandardnej výbave mechanický samosvorný diferenciál
  • Konštrukčné zmeny zahŕňajú mriežku chladiča s charakteristickým klinovým motívom, emblémy RS, červené brzdové strmene a možnosť voľby červených sedadiel značky Recaro
  • K dispozícii je šesťstupňová manuálna prevodovka alebo prevodovka CVT s možnosťou manuálneho radenia ôsmich rýchlostí páčkami



ŽENEVA, Švajčiarsko (4. marca 2014)  - Legenda menom Nissan Nismo žije ďalej - vďaka novému modelu určenému pre Európu.

Vozidlo Nismo RS, ktoré smelo kráča v stopách ikonického modelu GT-R Nismo, sa predstaví na ženevskom autosalóne Geneva Motor Show 2014 ako vlajková loď radu Juke.

Nissan Juke Nismo RS vychádza z osvedčeného a veľmi populárneho modelu Nissan Juke Nismo. V porovnaní s ním však prináša vyšší výkon, ostrejší podvozok, silnejšie brzdy a ponúka viac výbavy, takže predstavuje ešte extrémnejšiu verziu najpredávanejšieho kompaktného crossoveru.

Rovnako ako všetky vozidlá divízie Nismo je aj model RS inšpirovaný automobilovými pretekmi a jeho aerodynamika a konštrukcia sú navrhnuté tak, aby cestnému automobilu prepožičali výkon a ovládateľnosť ako na pretekárskom okruhu.

 

 

Vozidlo Nismo RS, ktoré smelo kráča v stopách ikonického modelu GT-R Nismo.

 

 

„Viac ako tri percentá vozidiel Juke predaných v Európe tvoria modely Juke Nismo, z čoho je zrejmé, že priaznivci tohto modelu žiadajú vyšší výkon. Presne ten im prináša nová verzia RS, ktorá je ďalším dokladom toho, že konštruktéri divízie Nismo sú tvorcovia výkonu digitálnej éry," uviedol Guillaume Cartier, senior vice president pre predaj a marketing spoločnosti Nissan v Európe.

Na základe rozsiahlych celosvetových skúseností divízie Nismo v oblasti motorsportu podstúpil motor DIG-T vozidla Nismo RS ďalšie vyladenie, takže pri objeme 1,6 litra jeho výkon vzrástol z 200 k (147 kW) na 218 k (160 kW) a krútiaci moment sa v modeloch s pohonom prednej

nápravy a manuálnou prevodovkou zvýšil z už tak úctyhodných 250 Nm na vynikajúcich 280 Nm. Aby bol zabezpečený spoľahlivý prenos vyššieho krútiaceho momentu na cestu, disponujú modely s pohonom predných kolies na poháňanej náprave pridaným mechanickým Samosvorným Diferenciálom.

Samosvorný diferenciál nie je potrebný v modeloch s pohonom 4×4, ktoré sú vybavené systémom vektorovania krútiaceho momentu, prevodovkou M-CVT a ponúkajú krútiaci moment 250 Nm. Modely s prevodovkou M-CVT majú teraz v štandardnej výbave radiace páčky umiestnené pod volantom, ktoré ovládajú manuálne radenie ôsmich rýchlostí.

 

 

Vyšší výkon Juke Nismo RS dopĺňa vyladený zvuk motora, ktorému systém vracania výfukových plynov dodáva športovejší tón.

 

 

Vyšší výkon dopĺňa vyladený zvuk motora, ktorému systém vracania výfukových plynov dodáva športovejší tón.

Ďalším vylepšením súvisiacim s nárastom výkonu motora je účelové zosilnenie karosérie, ktoré ešte viac zvyšuje torznú tuhosť, zatiaľ čo brzdy boli vyladené tak, aby lepšie odolávali vädnutiu pri pravidelnej vysokej záťaži - veľkosť predných platničiek vzrástla z 296 mm na 320 mm a zadné platničky sú teraz vybavené chladením. Zmeny v konštrukcii podvozka zavŕšilo upravené nastavenie odpruženia a tlmičov.

Model Juke Nismo RS vyniká červenými brzdovými strmeňmi a diskrétne riešeným emblémom „RS" v prednej i zadnej časti. Vo vnútri sa logo RS objavuje na otáčkomere, prístrojovú dosku kryje výrazný semišový kryt. Celkový dojem interiéru dotvára neobvyklá hydrografická úprava hlavice radiacej páky, resp. radiacich páčok a centrálnej konzoly.

Voliteľná výbava modelu RS obsahuje špeciálne športové sedadlá vo vyhotovení Recaro, xenónové svetlomety, panoramatický kamerový parkovací systém Nissan a bezpečnostný štít, ktorý zahŕňa upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla a detekciu pohybujúcich sa objektov. Vizuálnymi a zvukovými signálmi pomáha bezpečnostný štít predchádzať možným nehodám.

Nový Juke Nismo RS je k dispozícii v troch farebných vyhotoveniach - perleťovej bielej, metalickej čiernej a striebornosivej. Interiér je navrhnutý jednotne v štýle kabíny Nismo, ktorej vládne čierna farba.

 

 

Prvky dizajnu Nismo nájdeme aj vo vnútri vozidla: volant, pedále, prístrojový panel, hlavica radiacej páky a čalúnenie dverí boli navrhnuté najmä s ohľadom na výkon.

 

 

Aerodynamická karoséria modelu Nismo RS sa vyznačuje nižším predným a zadným nárazníkom, širšími blatníkmi a bočnými prahmi, mriežkou chladiča s klinovým motívom v duchu novej signatúry značky Nissan a zadným spojlerom s vylepšeným riadením prietoku vzduchu. Zmeny v aerodynamike boli navrhnuté na základe skúseností získaných na pretekárskom okruhu. Vďaka nim docieľuje vozidlo nižší vztlak vpredu i vzadu bez toho, že by sa zvyšoval aerodynamický odpor.

Exteriérové dizajnové prvky vozidiel Nismo zahŕňajú červené kryty zrkadiel a červený pásik, ktorý obopína spodnú časť vozidla. Imidž dotvárajú svetlá na denné svietenie na báze technológie LED, ktoré sú usadené na prednej časti po oboch stranách spodnej mriežky na nasávanie vzduchu, a výrazné 18-palcové ráfiky z ľahkých zliatin, ktoré podčiarkujú vyzývavý vzhľad vozidla.

Prvky dizajnu Nismo nájdeme aj vo vnútri vozidla: volant, pedále, prístrojový panel, hlavica radiacej páky a čalúnenie dverí boli navrhnuté najmä s ohľadom na výkon. Špeciálne športové sedačky Nismo so semišovým čalúnením a červeným prešívaním poskytujú väčšiu oporu a pohodlie pri zatáčaní.

 

 

Špeciálne športové sedačky Nismo so semišovým čalúnením a červeným prešívaním poskytujú väčšiu oporu a pohodlie pri zatáčaní.

 

 

K vyladeniu nového modelu Nismo RS prispieva aj rad zmien implementovaných naprieč sériou modelov Juke. Medzi najnápadnejšie vonkajšie úpravy sa radia prepracované horné svetlá, nový dizajn zadných svetiel v tvare bumerangu a vonkajšie spätné zrkadlá doplnené o pásik so smerovými ukazovateľmi s technológiou LED.

Napriek obrovskému výkonnostnému potenciálu zostáva model Juke Nismo stále veľmi praktickým vozidlom. Verzia s pohonom prednej nápravy vyniká tiež o 40 percent väčšou prepravnou kapacitou, ktorú sa podarilo dosiahnuť okrem iného vďaka zásadnej zmene tvaru batožinového priestoru. Dvojstupňová podlaha a zadné sedadlá sklopné do rovnej polohy robia tento priestor ešte flexibilnejším.

„Nový Juke Nismo RS je dokonalým stelesnením ducha Nismo. Poskytuje pocit skrytého výkonu a prvotriedny dizajn inšpirovaný našimi aktivitami v oblasti motorsportu. Výsledkom je vozidlo, ktoré je príťažlivé, vzrušujúce a prístupné," dodáva Guillaume Cartier, senior vice president pre predaj a marketing spoločnosti Nissan v Európe.

Viac o novom modeli Juke Nismo RS prezradí spoločnosť Nissan koncom roka.

 

Dátum:   29.4.2014zoznam noviniek

Logo partnera