Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Nový crossover Fiat 500X - bezpečnosť

Nový crossover Fiat 500X - bezpečnosť


Fiat 500X - bezpečnosť

 

 

Nový crossover Fiat 500X
Dizajn
Exkluzívne príslušenstvo a služby Mopar®
FGA Capital pre Fiat 500X
Motory a prevodovky
Nový infotelematický systém UConnect™ LIVE
Podvozok, zavesenie kolies a riadenie
Rad (EMEA)
Systémy pohonu
Výroba 

 

 

Pre zaistenie bezpečnosti cestujúcich ponúka Fiat 500X najmodernejšie prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti. V rámci celého radu je štandardom šesť airbagov (čelné, bočné a okenné), elektronická kontrola stability ESP a hmlové svetlá s funkciou osvetľovania zákrut.

V závislosti od stupňa výbavy a trhu je k dispozícii systém sledovania jazdných pruhov a monitoring mŕtveho uhla, ktoré sú dodávané štandardne alebo voliteľne. Na želanie môže byť Fiat 500X vybavený tiež parkovacou kamerou ParkView a brzdovým asistentom Brake Control.

 


Brzdový systém


Hydraulický brzdový systém Fiatu 500X s posilňovačom sa skladá z dvoch nezávislých okruhov usporiadaných krížom. Ukazuje sa ako obzvlášť účinný pri rýchlom, progresívnom brzdení a vedie k celkovo kratšej brzdnej dráhe. Samozrejme systém sa v závislosti na použitých motorizáciách môže čiastočne líšiť, predovšetkým s ohľadom na hmotnosť vozidla a jeho výkon. Vozidlá vybavené motormi 1.4 Turbo MultiAir a 1.6 MultiJet sú osadené prednými ventilovanými kotúčmi o priemere 281 mm, zatiaľ čo Fiat 500X s motorom 2.0 MultiJet využíva ventilované kotúče s priemerom 305 mm. Všetky motorizácie využívajú zhodné zadné brzdové kotúče s priemerom 278 mm.

 


Protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBD


Fiat 500X je vybavený výkonnou brzdovou sústavou a tiež protiblokovacím systémom bŕzd ABS spolu s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily EBD, ktorý rozdeľuje brzdný účinok na všetky štyri kolesá, bez toho aby došlo k ich zablokovaniu. Tým zaručuje ovládateľnosť vozidla za všetkých podmienok. Systém prispôsobuje svoju činnosť priľnavosti kolies a účinnosti brzdového obloženia a zároveň znižuje prehriatie brzdových doštičiek.

 


Brzdový asistent Brake Control


Jedným z najmodernejších prvkov nového Fiatu 500X je brzdový asistent Brake Control, ktorý využíva radarových a video senzorov k zisteniu, či sa vozidlo približuje k inému vozidlu alebo prekážke príliš rýchlo. Na to reaguje varovaním a aktívnou pomocou vodičovi, vďaka čomu je schopný kolízii zabrániť, prípadne zmierniť jej následky.

Systém Brake Control pracuje v rozmedzí rýchlostí 7 až 200 km/h. Generuje akustické aj vizuálne varovanie ako aj krátke spomalenie za účelom upozornenia vodiča. Ak vodič nereaguje, systém začne brzdiť sám, aby kolízii zabránil alebo zmiernil jej následky.
Systém, ktorý pracuje úplne nezávisle je schopný zabrániť kolízii s nepohybujúcimi sa objektmi v rýchlostiach do 30 km/h a s objektmi pohybujúcimi sa rovnakým smerom v rýchlosti o 50 km/h nižšej. V ostatných prípadoch systém zmierňuje následky nehody, ale súčasne upozorňuje vodiča, ktorý má možnosť reagovať a nárazu sa vyhnúť.

Vodič môže nastaviť citlivosť systému v rámci troch úrovní alebo zakázať výstrahu podľa svojho uváženia. Systém spĺňa bezpečnostné požiadavky amerických noriem NHTSA a európskych noriem Euro NCAP.

 

Fiat 500X - bezpečnosť

 

 


Sledovanie jazdných pruhov


Tento systém využíva optický senzor na určenie polohy vozidla voči horizontálnemu značeniu na vozovke. V prípade neúmyselného opustenia jazdného pruhu, čo systém odhalí podľa zmeny trajektórie bez použitia smerových svetiel, začne vizuálnu výstrahu a tiež hmatový vnem vo volante generovaný elektrickým posilňovačom riadenia EPS. V prípade, že vodič nereaguje pohotovo, systém začne ďalšiu vizuálnu výstrahu.
Dokáže tiež vyvinúť krútiaci moment vo volante proti neúmyselnej zmene jazdného pruhu.
Systém sledovania jazdných pruhov je aktívny v rýchlostiach od 60 do 180 km/h a môže byť aktivovaný vodičom.

 


Monitoring mŕtveho uhla a detekcia kríženia dráhy za vozidlom


Monitoring mŕtveho uhla využíva širokopásmových radarových senzorov, ktoré vodičovi pomáhajú pri prechádzaní medzi jazdnými pruhmi alebo vo chvíli, keď je predbiehaný iným vozidlom. Systém upozorní vodiča na vozidlá vyskytujúce sa v oblasti mŕtveho uhla prostredníctvom svetelnej signalizácie na vonkajšom spätnom zrkadle a aktiváciou zvukovej výstrahy zvolenej vodičom. Pri vychádzaní z parkovacieho miesta systém taktiež vodiča informuje o vozidlách približujúcich sa z boku.

 


Adaptívny tempomat (k dispozícii krátko po uvedení na trh)


Systém znižuje nastavenú rýchlosť tempomatu, ak sa zníži vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla pod nastavenú úroveň, alebo ak iné vozidlo vojde do rovnakého pruhu. Systém zase zrýchľuje na nastavenú rýchlosť, keď vpredu idúce vozidlo zrýchli alebo sa presunie do iného jazdného pruhu. ACC bude udržiavať vodičom nastavenú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla, čo je užitočné najmä pri jazde za nepriaznivých meteorologických podmienok alebo v situáciách zníženej viditeľnosti.

 


Zadná parkovacia kamera ParkView


Poskytuje širokouhlý pohľad na oblasť bezprostredne za vozidlom a vodičovi asistuje pri cúvaní v nízkych rýchlostiach, čím poskytuje väčšiu bezpečnosť aj kľud počas celého manévru. Zobrazuje aj dynamické navádzacie linky pre asistované parkovanie do úzkych miest. Pomáha tiež pri cúvaní s prívesom, kedy sa obraz za vozidlom zobrazuje na displeji systému UConnectTM 5.0"alebo UConnectTM 6.5".

 

Fiat 500X - bezpečnosť

 


Bezkľúčový vstup a štartovanie Keyless Entry & Keyless Go


Keď sa vodič priblíži k vozidlu a zatiahne za kľučku dverí, rad elektronických senzorov systému Keyless Entry & Keyless Go zistí prítomnosť kľúča s diaľkovým ovládačom. Po rozpoznaní tajného kódu prenášaného prostredníctvom rádiovej frekvencie odomkne dvere. Vozidlo potom môže byť naštartované tlačidlom na prístrojovom paneli bez nutnosti zasunutia kľúča do zapaľovania.

 


Zadný parkovací asistent


Ultrazvukové senzory systému odhaľujú objekty nachádzajúce sa v blízkosti vozidla počas parkovania v nízkych rýchlostiach. Pokiaľ je zistené nebezpečenstvo kolízie, systém začne výstrahu vodiča na prístrojovom paneli a zvukovým alarmom.

 


Hill Start Assist


Pomáha vodičovi pri rozjazde do kopca udržiavaním tlaku v brzdovej sústave po krátku dobu od uvoľnenia brzdového pedálu. Pokiaľ nie je po túto dobu použitý plynový pedál, tlak v brzdovej sústave sa uvoľní.

 


Protipreklzový systém ASR


Tento systém optimalizuje trakciu v akýchkoľvek rýchlostiach prostredníctvom riadenia bŕzd a motora, čím umožňuje vozidlu vyrovnať sa so zlou priľnavosťou.

 


MSR (Motor Schleppmoment Regelung)


Pri rýchlom podradení na povrchu s horšou priľnavosťou môže dôjsť k šmyku a strate kontroly nad vozidlom. Systém MSR zasiahne obnovením krútiaceho momentu a zabráni zablokovaniu kolies.

 


DST (Driving Steering Torque)


Tento systém zvyšuje bezpečnosť jazdy a ovládateľnosť. Za akýchkoľvek jazdných podmienok vykonáva aktívne elektronické riadenie požadované korekcie automaticky a kontroluje pretáčavosť na povrchu so zlou priľnavosťou.

 

Fiat 500X - bezpečnosť

 


Elektronická kontrola proti prevráteniu ERM


Systém ERM zasahuje v prípade, že jedno alebo viac kolies strácajú kontakt s povrchom vozovky. Ak je odhalený dynamický pohyb, ERM pomáha stabilizovať vozidlo a vracia vodičovi kontrolu nad riadením.

 


Elektronická parkovacia brzda


Využíva spínač parkovacej brzdy umiestnený na stredovej konzole, ktorý ovláda motor na brzdových strmeňoch každého zadného kolesa. Systém ponúka štyri režimy: statická aplikácia a povolenie, dynamická aplikácia, uvoľnenie počas jazdy a bezpečné držanie.

 


Monitoring tlaku v pneumatikách TPMS


Systém TPMS informuje vodiča o poklese tlaku v pneumatikách. Systém využíva senzorov a systém ESP pre kontrolu uhlovej rýchlosti kolies a k stanoveniu, či jedno alebo viac kolies je vyfúknutých.

 

Fiat 500X - bezpečnosť

 


Automatické odhmlievanie


Automatické odhmlievanie umožňuje automatickej klimatizácii ATC zmerať vlhkosť vo vnútri vozidla a automaticky osušiť zarosené čelné okno bez zásahu vodiča.

 


Automatické svetlomety


Svetlomety sa zapínajú a vypínajú v závislosti na okolitom svetle. Systém dokáže vďaka funkcii Auto High Beam prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami v závislosti na svetlách protiidúcich vozidiel.




Dátum:   25.3.2015zoznam noviniek

Logo partnera