Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Nové vozidlo Volvo FMX: Prvotriedne ovládanie vo všetkých podmienkach

S novým vozidlom Volvo FMX sa jazdí ľahšie a mnohé inovácie zároveň zvyšujú jeho efektívnosť a výkon v teréne. Vodič môže bez vynaloženia väčšej námahy ovládať ťažko naložené nákladné vozidlo vďaka novej technológii: Volvo Dynamic Steering. „Patentovaný systém Volvo Dynamic Steering prináša výhody všetkým vodičom, ale jeho prednosti sa najviac prejavia počas jazdy pri nízkych rýchlostiach. Jednoduché ovládanie výrazne uľahčuje prácu vodiča stavebného nákladného vozidla," tvrdí Claes Nilsson, prezident spoločnosti Volvo Trucks. Elektronicky ovládaný elektrický motor namontovaný k prevodu riadenia je hlavná technologická inovácia. Elektrický motor, ktorý pracuje spolu s hydraulickým servoriadením nákladného vozidla, je regulovaný niekoľko tisíckrát za sekundu prostredníctvom elektronickej ovládacej jednotky. Pozrite si video o systéme Volvo Dynamic Steering na http://www.youtube/.com/user/VolvoTrucks. „Pri nízkych rýchlostiach nahradí elektrický motor prácu svalov vodiča. Vodič si môže namiesto toho odpočinúť a šoférovať bez vynaloženia akéhokoľvek úsilia alebo námahy,‟ vysvetľuje Gustav Neander, projektový manažér pre Volvo Dynamic Steering. Vďaka tomu je systém dynamického riadenia odpoveďou na najčastejšie pracovné úrazy vodičov nákladných vozidiel. Ďalšou výhodou systému Volvo Dynamic Steering je automatické centrovanie aj počas cúvania. Nové vzduchové odpruženie zadnej nápravy Väčšina funkcií nového podvozku a hnacej línie v novom vozidle Volvo FMX zvyšuje produktivitu nákladného vozidla. „Ide o prioritnú oblasť pre našich zákazníkov zo stavebného odvetvia. Nový systém vzduchového odpruženia zadnej nápravy je šitý na mieru stavebným prácam bez akýchkoľvek ústupkov voči ostatným odvetviam,‟ vysvetľuje Peter Frleta, odborník na podvozky v spoločnosti Volvo Trucks. Dodáva: „Vzduchové odpruženie zadnej nápravy ponúka značné pohodlie a obratnosť bez ohľadu na to, či je vozidlo naložené alebo prázdne.‟ Systém odpruženia umožňuje automatické ovládanie svetlej výšky, ktorá pri 300 milimetroch zaručuje, že sa dostanete tam, kam potrebujete. Vzduchové odpruženie je dostupné pre konfigurácie náprav 4x2, 6x4 a 8x4. Priečny stabilizátor umiestnený v podvozku dodáva vozidlu výbornú stabilitu. Za poslednou nápravou nákladného vozidla pritom nie sú žiadne nechránené komponenty odpruženia. Ak chcete dosiahnuť menší polomer otáčania a znížiť opotrebovanie pneumatík, môžete si vybrať konfiguráciu 8x4 Tridem s hydraulicky riadenou vlečenou nápravou. Vlečenú nápravu môžete tiež zdvihnúť, ak chcete dosiahnuť vyšší záber hnacej nápravy v náročných prevádzkových podmienkach Prevodovka I-Shift s vylepšeným pohonom na všetky kolesá Prevodovka I-Shift je vysoko účinná už počas riadenia pri nízkych rýchlostiach a dá sa kombinovať aj s poháňanou prednou nápravou. Ďalšou novou charakteristikou prevodovky I-Shift je dlhší interval výmeny oleja (450 000 km). Systém poháňania predných kolies sa dá ďalej vylepšovať na dosiahnutie vyššieho výkonu v teréne a odolnosti. Poháňaná predná náprava bola presunutá o 100 mm dopredu na rovnakú pozíciu ako nepoháňaná predná náprava. Okrem toho bola riadiaca tyč presunutá vyššie na viac chránené miesto. Kratší predný previs znamená väčší nájazdový uhol. Poháňaná predná náprava je dostupná pre nasledujúce konfigurácie náprav: ťahač alebo podvozok určený na dostavbu 4x4, 6x6 a podvozok určený na dostavbu 8x6. Dostupné pre 11- a 13-litrové motory. Nové vozidlo Volvo FMX je k dispozícii vo variantoch 11- a 13-litrových motorov, ktoré spĺňajú normy Euro 6. Motor D13 má výkon od 380 do 540 koní, zatiaľ čo výkon motoru D11 sa pohybuje medzi 330 až 450 koní. Pre trhy mimo Európy budú dostupné motory prispôsobené tak, aby spĺňali normy Euro 3, Euro 4 a Euro 5. Aby motor spĺňal požiadavky normy Euro 6, bol vybavený systémom nechladenej recirkulácie výfukových plynov EGR. Tento systém optimalizuje teplotu výfukových plynov a úrovne NOX tak, aby bolo možné efektívne dočisťovať výfukové plyny. Filter pevných častíc sa v normálnych jazdných podmienkach automaticky regeneruje a patentovaný postup údržby spoločnosti Volvo Trucks v oblasti filtrov šetrí čas zákazníka a znižuje jeho náklady. Výroba nového vozidla Volvo FMX pre európskych zákazníkov sa spúšťa v septembri 2013. Pozrite si video o novom stavebnom vozidle na stránke http://www.youtube/.com/user/VolvoTrucks. Kontakt pre médiá: Katarína Frčová, telefón: +421 2 32662404, e-mail: katarina.frcova@volvo.com

Logo partnera