Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Nissan e-NV200: To najlepšie z najlepších

Nissan e-NV200: To najlepšie z najlepších


Nissan e-NV200 - Vozidlo e-NV200 prenáša postavenie spoločnosti Nissan, ktorá globálne kraľuje segmentu elektromobilov, aj na trh úžitkových vozidiel

 

 

Vezmite najlepšie prvky z dvoch oceňovaných vozidiel, pridajte niečo z know-how Nissanu a výsledkom je vozidlo, ktoré skutočne mení pravidlá hry - Nissan e-NV200.


 

  • Vozidlo e-NV200 prenáša postavenie spoločnosti Nissan, ktorá globálne kraľuje segmentu elektromobilov, aj na trh úžitkových vozidiel
  • e-NV200 v sebe spája najväčší nákladový priestor vo svojej triede s oceňovanou technológiou nulových emisií, o 40 % nižšími nákladmi na servis a až štyrikrát nižšími nákladmi na pohon, než majú vozidlá so vznetovými motormi
  • Výsledkom je praktické a udržateľné mestské rozvozové vozidlo
  • Môže sa pochváliť hnacím ústrojenstvom bez vibrácií, emisií a hluku
  • Praktickým dojazdom 170 km a maximálnou rýchlosťou 120 km/h
  • Výrobou v Európe, s možnosťou dvoch vyhotovení: úžitkové vozidlo alebo päťmiestny osobný automobil

 

 

Revolúcia spoločnosti Nissan v oblasti nulových emisií vstupuje uvedením vozidla e-NV200, druhým stopercentným elektromobilom tejto firmy, do ďalšej dôležitej fázy. 

 

Vozidlo e-NV200, ktoré prichádza v čase, keď kvalita ovzdušia v centrách miest nadobúda stále väčší význam, sľubuje prevádzku bez emisií vďaka svojmu vyspelému, batériou poháňanému elektromotoru. Ako úžitkové vozidlo je e-NV200 pripravené hrať ešte väčšiu úlohu pri znižovaní emisií a zlepšovaní kvality ovzdušia, vďaka svojmu intenzívnemu využitiu vo vozových parkoch rozvozových firiem a taxislužieb v centrách miest.

 

Okrem toho, že neprodukuje vôbec žiadne výfukové plyny - a má preto obrovsky priaznivý účinok na úrovne emisií NO2 v centrách miest - nevydáva elektromotor vozidla e-NV200 žiadny hluk a jeho plynulo bežiace hnacie ústrojenstvo bez radenia prispieva k menšiemu stresu a väčšiemu uvoľneniu, a tým aj vyššej bezpečnosti vodiča.

 

Nissan e-NV200 v sebe spája oceňované elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré prevzal z vozidla Nissan LEAF, auta roka 2011, s najvyšším objemom nákladového priestoru vo svojej triede a praktickosťou vozidla Nissan NV200, medzinárodnej dodávky roka 2010.

 

 

Nissan e-NV200 - Nissan spája oceňované elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré prevzal z vozidla Nissan LEAF, auta roka 2011, s najvyšším objemom nákladového priestoru vo svojej triede a praktickosťou vozidla   Nissan NV200, medzinárodnej dodávky roka 2010.

 

 

Ale e-NV200 je oveľa viac ako iba prestavba súčasného vozidla s tradičným pohonom. 

 

Pri vytváraní svojho prvého plne elektrického úžitkového vozidla spoločnosť Nissan výrazne prepracovala a upravila štýl vozidla NV200 na jeho novú rolu. A i keď využíva veľa kľúčových prvkov z vozidiel LEAF a NV200, asi 30 percent komponentov je jedinečných pre vozidlo e-NV200. Zmenil sa štýl vozidla, podvozok bol konštrukčne upravený, interiér prepracovaný, prišla nová zostava batérie a výkonnejší systém rekuperačného brzdenia.

 

Výsledkom je modelový rad s nulovými emisiami, ktorý dokáže nielen výrazne prispieť k vyššej mobilite v budúcnosti, ale tiež pozmeniť obchodný model ktorejkoľvek firmy využívajúcej malé dodávky, minibusy alebo vozidlá taxislužby. Okrem potešenia z jazdy prinesie e-NV200 aj cenovo výhodnú prevádzku. Rovnako dôležitá je aj jeho udržateľnosť, ktorá sa priaznivo prejaví v obchodných rozhodnutiach ktoréhokoľvek prevádzkovateľa.

 

Po dôkladnom testovacom programe, ktorý zahŕňal dodanie prototypov globálne uznávaným firmám, aby poskytli spätnú väzbu z praktického používania, je e-NV200 teraz pripravené na uvedenie na trh.

 

Od začatia predaja v júni bude e-NV200 k dispozícii vo vyhotovení ako kompaktná, ale priestranná dodávka alebo ako päťmiestne osobné vozidlo vo verzii Combi alebo v luxusnejšej verzii Evalia (Evalia nie je v ponuke vo Veľkej Británii). Úžitková verzia vozidla disponuje nákladovým objemom 4,2 m3 a uvezie dve štandardné europalety. Posuvné bočné dvere na oboch stranách a široko otvárateľné zadné dvere zabezpečujú veľmi ľahkú nakládku i vykládku. K dispozícii je aj variant s jednými výklopnými zadnými dvermi.

 

Prevádzkové náklady sú najvyššou prioritou väčšiny prevádzkovateľov vozových parkov a vozidlo e-NV200 bolo vyvinuté tak, aby v tomto smere výdatne pomohlo. Plánované náklady na údržbu sú o 40 percent nižšie a vďaka absencii motorového oleja, remeňov, prevodovky alebo spojky je tu menej častí vyžadujúcich kontrolu alebo výmenu. Aj náklady na pohon sú výrazne nižšie, keď nafta potrebná na 100 km jazdy stojí tri- až štyrikrát viac ako elektrina.

 

V nasledujúcom roku bude na trh uvedená aj špeciálna taxi verzia vozidla e-NV200, vyrobená tak, aby spĺňala špecifické a nutne odlišné predpisy v rôznych hlavných mestách. Prvým európskym mestom, ktoré do vozového parku svojej taxislužby zaradí vozidlo e-NV200, bude jeho rodné mesto, španielska Barcelona.

 

 

Nissan e-NV200 - Prvým európskym mestom, ktoré do vozového parku svojej taxislužby zaradí vozidlo e-NV200, bude jeho rodné mesto, španielska Barcelona.

 

 

Vozidlo e-NV200 je síce určené na celosvetový predaj, ale vyrábať sa bude výhradne v Barcelone. V Španielsku sa bude vyrábať spoločne s tradičným vozidlom NV200 a s využitím lítiovo-iónových batériových článkov zo závodu Nissanu na výrobu batérií v Sunderlande vo Veľkej Británii. Samotné zostavy batérií sa vyrábajú v Barcelone v jedinečnom dizajne pre e-NV200.

 

Nissan e-NV200 sa na prevádzku v európskych mestách hodí ideálne. Jeho homologizovaný dojazd NEDC predstavuje 170 km, čo je výrazne viac ako priemerná denná vzdialenosť 100 km, ktorú najazdí 70 % vozových parkov využívajúcich na svoju obchodnú činnosť kompaktné dodávky. V Európe 35 percent dodávok tejto kategórie nikdy počas svojej životnosti nenajazdí viac ako 120 km denne. 

 

Všetky tieto prednosti dopĺňa nákladový priestor s objemom 4,2 kubického metra, ktorý je rovnaký ako v dodávke NV200. Užitočné zaťaženie 770 kg je dokonca väčšie než u jeho súrodenca so vznetovým motorom.

 

Pri použití domáceho 16-ampérového jednofázového zdroja s výkonom 3,3 kW je možné batériu nabiť cez noc za 8 hodín, čo je ideálne, keď sa vozidlo e-NV200 neprevádzkuje 24 hodín denne. Ale pri inštalácii voliteľného 32-ampérového zdroja s výkonom 6,6 kW a s vhodným napájaním sa tento čas skracuje na štyri hodiny. 

 

Ďalšou možnosťou je nabiť batériu na 80 percent kapacity špeciálnou jednosmernou rýchlodobíjacou nabíjačkou CHAdeMO s výkonom 50 kW len za 30 minút, alebo ešte rýchlejšie, ak je batéria čiastočne nabitá. To znamená, že vozidlo e-NV200 môžete nabíjať, zatiaľ čo sa napríklad nakladá tovar na ďalší rozvoz.

 

Po celej Európe je nainštalovaných viac ako 1 100 rýchlodobíjacích staníc CHAdeMO prístupných verejnosti. Predpokladá sa však, že si prevádzkovatelia vozových parkov s vozidlami e-NV200 nainštalujú vlastné rýchlodobíjacie stanice vo svojich prevádzkarňach alebo depách. Prevádzkovatelia taxislužieb vrátane spoločností Taxi Electric v Holandsku a CC Taxis vo Veľkej Británii si už vo svojich depách nainštalovali rýchlodobíjacie stanice na vyššie využitie svojho vozového parku.

 

 

Nissan e-NV200 - Batériu je možné nabiť na 80 percent kapacity špeciálnou jednosmernou rýchlodobíjacou nabíjačkou CHAdeMO s výkonom 50 kW len za 30 minút, alebo ešte rýchlejšie, ak je batéria čiastočne nabitá.

 

 

„Nami uskutočnené technologické zmeny priniesli oveľa viac než len dobrú elektrickú dodávku... je to fantastická dodávka podľa akýchkoľvek meradiel. Vodiči budú túžiť sadnúť si za volant vozidla e-NV200 nielen preto, že neprodukuje žiadne emisie, ale aj preto, že sa s ním tak dobre jazdí. Jazdný komfort, akcelerácia, vycibrenosť a jednoduché použitie oveľa viac presahujú to, na čo boli doteraz zvyknutí," uviedol Guillaume Carter, senior viceprezident pre predaj a marketing spoločnosti Nissan Europe.

 

„Vo vzduchu cítiť zmenu," uviedol riaditeľ divízie Nissan Europe pre elektromobily Jean-Pierre Diernaz. „Európske mestá stále prísnejšie obmedzujú emisie. Londýn už má platenú zónu proti dopravným zápcham, ktorá sa odvíja od emisií, a londýnsky starosta pripravuje na rok 2020 zavedenie ďalšej zóny s ultranízkymi emisiami." 

 

„Paríž tento rok zakázal vjazd vozidiel do svojho centra s cieľom obmedziť znečistenie. Vznetové motory sa medzitým dostávajú pod prísnejší dohľad kvôli svojim emisiám NO2 a pevných častíc."

 

„Ako dokazuje predaj Nissanu LEAF, už sme vkročili do éry vozidiel s nulovými emisiami. Nissan e-NV200 nás prenáša do celkom iného trhového segmentu a pomôže upevniť našu pozíciu celosvetovo vedúcej značky v oblasti technológií elektromobilu."

 

„Sme presvedčení o tom, že e-NV200 dodá ľahkým dodávkam a vozidlám taxislužieb celkom novú tvár a že životné prostredie v centrách veľkých miest sa zmení k lepšiemu," dodáva Diernaz. Všetkých 200 000 každoročne predaných dodávok, ktoré počas svojej životnosti nikdy nenajazdia viac ako 100 km denne, môže byť nahradených vozidlom e-NV200, ktoré si za celý pracovný deň nevyžiada jedinú zastávku na dočerpanie paliva. Vďaka tejto jednoduchej skutočnosti, spoločne s nízkymi prevádzkovými nákladmi, schopnosťami a komfortom, toto vozidlo úplne mení pravidlá hry," dodal Diernaz.

 

 

Dátum:   29.7.2014zoznam noviniek

Logo partnera