Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Najlepší mechanici na svete v medzinárodnom finále

Už čoskoro sa uskutoční finále súťaže VISTA, najväčšej celosvetovej súťaže zamestnancov servisov Volvo. Prvý ročník súťaže sa konal už v roku 1957 a pre servisných pracovníkov sa taktiež od tej doby veľa zmenilo. Zlepšilo sa pracovné prostredie a k vývoju prišlo i v oblasti technológií.
Finále súťaže VISTA (medzinárodná súťaž pre popredajných profesionálov spoločnosti Volvo) sa koná od 31. mája do 1. júna vo švédskom Göteborgu. Do súťaže sa mohli prihlásiť všetci servisní technici, ktorí sa zaoberajú servisom nákladných vozidiel či autobusov Volvo. Cieľom je zvýšiť kvalifikáciu zamestnancov a ešte viac skvalitniť servisnú prácu vykonávanú v servisoch po celom svete.


Od prvého ročníka súťaže VISTA, ktorý sa konal v roku 1957, sa v servisoch mnohé zmenilo. V začiatkoch bola práca o mastnote, špine a vyžadovala si aj fyzickú silu. Dnes už je situácia úplne iná.

„S vývojom vozidiel sa musí vyvíjať aj školenie mechanikov. V oblasti mechaniky, elektroniky a informačných systémov už je preto reč o úplne odlišnej úrovni potrebných znalostí a zručností. Vďaka tomu majú aj súčasní mechanici omnoho vyššie postavenie, ako mali predtým," vysvetľuje Kent Medin, inštruktor v škole pre mechanikov spoločnosti Volvo Trucks.

Dnešná práca v servisu je skôr záležitosťou presnej mechaniky. Skúšky a kontrola stavu vozidiel sa vykonáva pomocou počítačov a vozidlá tak musia byť pripojené online. Namiesto výmeny konkrétnej súčiastky je často potrebná inštalácia nového softwaru, ktorá prebieha rovnako online.

V servisoch Volvo po celom svete je treba udržiavať kvalitu na najvyššej možnej úrovni. Pre všetky úrovne mechanikov spoločnosti Volvo preto existujú jedinečné školenia, z ktorých každé je presne prispôsobené podmienkam konkrétneho trhu. Mechanici navyše absolvujú priebežné preskúšanie. Pokiaľ preskúšanie odhalí v odbornosti mechanika nedostatky, absolvuje mechanik ďalšie školenie.

Súťaž VISTA je doplnkom interných školiacich programov spoločnosti. Zúčastňuje sa jej viac ako 18 000 ľudí z 96 krajín a ich úvodná časť je skúška z teórie.

„To dáva súťažiacim impulz k domácej príprave a rozsiahlejšiemu štúdiu. V súťaži VISTA sa aktívna účasť týka každého jednotlivca z tímu, čím sa výrazne posilňuje schopnosť spolupráce," dopĺňa Kent Medin.

Ďalšou zmenou je aj vyššie zastúpenie žien, ktoré v servisoch dnes pracujú. Aj táto skutočnosť sa odráža v súťaži VISTA. V roku 2013 tvorili ženy päť percent celkového počtu zúčastnených. Tento rok už je to percent šesť. Členkou jedného z brazílskych tímov vo finále je Natália Aparecida de Gaspri Silva, asistentka administratívy popredejných služieb v servisu Auto Sueco v brazílskom São Paulo. V servisu pracuje už deväť rokov.

„Súťaž VISTA mi pomáha získať lepšie a aj nové technické skúsenosti. Každodennú rutinu v servise som potom schopná chápať v širších súvislostiach. Súťaž tiež vyzdvihuje dôležitosť tímovej práce. Obzvlášť takej práce, keď je všetko prepojené a všetko do seba navzájom zapadá," vysvetľuje Natália.

Fakty o súťaži VISTA

VISTA je súťaží pre servisných pracovníkov celosvetovej servisnej siete spoločností Volvo Trucks a Volvo Buses. Je to najväčšia súťaž svojho druhu na svete a zapája sa do nej viac ako 18 000 súťažiacich z 96 krajín sveta. Prvá súťaž prebehla v roku 1957 vo Švédsku a postupne sa vyvinula v medzinárodnú udalosť, ktorá sa koná jedenkrát za dva roky. Prvoradým cieľom súťaže VISTA je rozvíjať a vylepšovať skúsenosti, znalosti a zručnosti pracovníkov, posilňovať ich schopnosť tímovej práce a skvalitňovať prácu vykonávanú v servisoch. A hlavne, súťaž VISTA pomáha vylepšovať zákaznícky servis aj samotnú spokojnosť zákazníkov.

Každý tím má dvoch až štyroch členov. Úvodnou časťou súťaže sú tri série teoreticky zameraných otázok, na ktoré tímy odpovedajú ešte vo svojich vlastných servisoch. Najlepšie tímy tohto kola postupujú do regionálneho semifinále. Zo semifinále postupuje 32 tímov do celosvetového finále, ktoré sa koná vo švédskom Göteborgu. Medzi „servisných pracovníkov" sa radia pracovníci príjmu zákazníkov, personál oddelení náhradných dielov, technici a mechanici.

Ak chcete získať ďalšie informácie, kontaktujte:
Andrea Ondrejíková, telefón: + 421 2 32662404, email: andrea.ondrejikova@volvo.com

Logo partnera