Model NV400 dostal nové motory a vyspelé technológie
Model NV400 dostal nové motory a vyspelé technológie
- Väčší výkon a nižšia spotreba paliva s motormi s dvoma turbodúchadlami
- Funkcie na úsporu paliva, ako je systém Stop & Start a rekuperačné brzdenie
- Nový režim ECO a asistent rozjazdu do kopcaNové digitálne rádiá DAB
S radom nových účinných motorov ponúkajúcich vyšší výkon a zároveň nižšiu spotrebu paliva, s novou bezpečnostnou výbavou, väčším komfortom a množstvom nových technológií je Nissan NV400 modelového roku 2015 pripravený pokračovať v útoku na európsky trh ľahkých úžitkových vozidiel.
Vozidlo NV400, uvedené na trh s veľkým ohlasom v roku 2011, sa ukázalo byť favoritom v trhovom segmente ťažkých dodávok a podvozkov s kabínou - vďaka svojej všestrannosti, širokej ponuke modelov a vďaka sile a pozícii siete predajcov Nissan.
Nové vozidlo NV400 stavia na tejto reputácii a predkladá pôsobivú ponuku vysokoefektívnych vozidiel, ktoré dokonale zodpovedajú dnešnému dopytu po praktickej pracovnej dodávke s nízkymi nákladmi na vlastníctvo.
Motory s turbodúchadlami
Asi najvýraznejšie zmeny možno nájsť za mriežkou chladiča s tradičným motívom značky Nissan. Ponuka motorov dCi zahŕňa teraz už päť variantov a ponúka vyšší výkon a väčšiu vycibrenosť. Ale napriek zvýšeniu výkonu je spotreba paliva v skutočnosti nižšia než predtým.
Všetky motory majú spoločný základ - moderný 2,3litrový štvorvalcový 16ventilový turbodiesel s priamym vstrekovaním „common rail" vyvinutý aliančným partnerom, spoločnosťou Renault.
Dva motory vybavené jedným turbodúchadlom podávajú výkon 110 k/285 Nm (predtým 100 k), resp. 125 k/310 Nm. Ponuku dopĺňa dvojica novovyvinutých motorov s dvoma turbodúchadlami, ktorých výkon je 135 k/340 Nm, resp. 165 k/360 Nm. Dostupná je aj verzia motora s výkonom 150 k/350 Nm s jedným turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek. Tento motor sa dodáva výhradne s robotizovanou poloautomatickou prevodovkou.
Nové modely s dvoma turbodúchadlami sa považujú za ideálny pohon pre dodávky a podvozky s kabínou určené na vysoké pracovné zaťaženie alebo dlhé trasy. Ich technológia využíva malé turbodúchadlo na generovanie vyššieho krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach (do 1 500 ot./min) na razantnejšiu akceleráciu pri mestských rýchlostiach alebo pri plnom naložení.
Pri vyšších otáčkach motora prevezme opraty väčšie turbodúchadlo, ktoré poskytuje vyšší výkon a praktický širší rozsah krútiaceho momentu, čo oceníte najmä pri diaľničných rýchlostiach. Vďaka tejto zvýšenej flexibilite nie je potrebné na udržanie tempa toľko radiť. Nielenže sa tým znižuje únava vodiča, ale sa obmedzuje aj spotreba paliva.
Modely s dvoma turbodúchadlami využívajú aj technológiu Stop & Start a regeneračné brzdenie prostredníctvom nového Inteligentného systému správy energie (ESM), ktorý napríklad verzii s výkonom 165 k dovoľuje dosahovať úctyhodne nízku kombinovanú spotrebu 6,9 l/100 km.
Nákladová efektivita
Odhaduje sa, že nové vozidlo NV400 s motorom s výkonom 165 k spotrebuje až o 1,5 l/100 km menej ako jeho predchodca s výkonom 150 k, čo predstavuje výraznú úsporu až 1 500 eur za tri roky.
Aj vodiči sa môžu podieľať na nižšej spotrebe paliva: nové vozidlo NV400 má celý rad palubných nástrojov na ekologickú jazdu vrátane ukazovateľov štýlu jazdy, ukazovateľa odporúčaného preradenia a prepínača režimu ECO, ktorý potláča prudkú akceleráciu obmedzením dostupného krútiaceho momentu z motora a optimalizáciou nastavenia klimatizácie.
Vyspelé technológie
Nové vozidlo NV400 navyše využíva rad vyspelých technológií poskytujúcich vyššiu bezpečnosť a väčší komfort v kabíne.
Patrí k nim technológia Extended Grip na zvýšenie trakcie, ktorá je dostupná vo verzii vozidla NV400 s pohonom predných kolies aj vo verzii s pohonom zadných kolies. Systém Extended Grip, ovládaný pomocou tlačidla na palubnej doske, spolupracuje s novým systémom ESC na optimalizácii trakcie v náročných podmienkach, ako je blato, piesok a sneh. Extended Grip rozdeľuje krútiaci moment motora medzi poháňané kolesá podľa potreby s rozdielom až 25 percent, aby pomohol s rozbehom a udržaním trakcie.
Ďalším prvkom je asistent rozjazdu do kopca, ktorý sa automaticky aktivuje pri rozbiehaní na svahu so spádom väčším ako 3 percentá. Spúšťa sa zošliapnutím brzdy a keď vodič presúva nohu z brzdového na plynový pedál, systém dve sekundy zabezpečí, že sa dodávka nedá do pohybu z kopca dolu... a za tento čas sa vodič môže rozbehnúť.
Bezpečnosť pri ťahaní prívesu zaisťuje systém Trailer Sway Control na kontrolu kývania, ktorý je inštalovaný v prípade špecifikovania ťažného zariadenia. Ak by sa príves začal kývať zo strany na stranu, systém obmedzí dostupný motorový krútiaci moment a pribrzdí poháňané kolesá, aby dostal príves späť do rovnováhy.
Nové širokouhlé spätné zrkadlo zlepšuje výhľad vodiča. Toto spätné zrkadlo, namontované na slnečnej clone na strane spolujazdca, viac než zdvojnásobuje zorný uhol smerom k odvrátenej strane vozidla a pomáha tak vodičovi mať pod kontrolou tradičné mŕtve uhly. Slúži aj ako dodatočná vizuálna pomôcka pri cúvaní.
Osobné verzie vozidla NV400 sú vybavené systémom sledovania tlaku v pneumatikách, ktorý pomocou kontrolky na palubnej doske upozorňuje vodiča na prípadnú stratu tlaku v niektorej z pneumatík.
Vylepšení sa dočkal aj palubný audiosystém vybavený novým digitálnym rádiom DAB s výškou 1 DIN zahrňujúcim CD prehrávač a hands-free telefonovanie s pripojením cez Bluetooth.
Tento prvotriedny audiosystém umožňuje prehrávať CD a súbory MP3, ponúka hands-free telefonovanie s pripojením cez Bluetooth a disponuje vstupmi na USB a prehrávač iPod. Albumy a skladby je možné voliť pomocou diaľkového ovládania na volante a ich názvy sa zobrazujú na multimediálnej obrazovke.
Modelový rad
Takisto ako predtým ponuka vozidla NV400 zahŕňa široký rad modelov a konfigurácií. K dispozícii sú verzie s pohonom predných a pohonom zadných kolies, tri varianty rázvora, štyri rôzne dĺžky a tri rôzne výšky, pričom objem nákladového priestoru je v rozmedzí 8 až 17 m3.
Dostupné sú aj najrôznejšie varianty karosérie. Okrem továrensky vyrábaných skriňových dodávok, verzií kombi a podvozkov s kabínou určených výrobcom špeciálnych nadstavieb ponúknu firmy realizujúce prestavby aj dodávky s predĺženou kabínou, skriňové nadstavby, sklápače, valníky a minibusy.
NV400 je tiež praktické, a to vďaka širokým posuvným bočným dverám a deleným zadným dverám, ktoré môžu byť presklené alebo plné, a ktoré sa otvárajú až do uhla 270 stupňov. V závislosti od modelu možno bočnými dverami nakladať štandardné europalety: v troch ďalších modeloch je otvor široký 1 270 mm a ľahko tak pojme paletu so šírkou 1 200 mm.
Veľkorysá dĺžka nákladového priestoru siaha od 2 583 mm do 3 733 mm vo vyhotovení s pohonom predných kolies. Modely s pohonom zadných kolies začínajú na 3 733 mm a najdlhšia verzia má dĺžku úctyhodných 4 383 mm. Tá dokáže naložiť až päť europaliet.
Z dôvodu maximálnej ochrany môže byť nákladový priestor obložený drevenými bočnými panelmi a podlahovou krytinou. Ďalej sú na výber štyri rôzne deliace priečky - od „tretinovej" priečky rúrkovej konštrukcie za vodičom po presklenú stenu v celej šírke kabíny s ochrannou mriežkou. V podlahe a na C- a D-stĺpikoch sú viazacie oká.
„Model NV400 sa už osvedčil ako všestranné a obľúbené vozidlo u prevádzkovateľov vozových parkov, rovnako ako u ich vlastníkov a vodičov. Nová verzia modelového roku 2015 bude nepochybne na tejto popularite stavať."
„Zlepšenia, ktoré sme uskutočnili, ho robia nielen bezpečnejším a príjemnejším, ale obohacujú aj zážitok z jazdy a vďaka nižšej spotrebe paliva znižujú celkové prevádzkové náklady. Výhodné je to pre všetkých," povedal Ponz Pandikuthira, riaditeľ divízie úžitkových vozidiel v Európe.
Dátum: 29.9.2014 | zoznam noviniek |