Cenník   Prihlásenie   Registrácia

Farebná schéma portálu: Ružová Modrá Červená Oranžová Zelená Hnedá

Iveco URBANWAY: Úplne nový štýl a komfort, pohon Euro VI, priateľský k prevádzkovateľom

Iveco URBANWAY: Úplne nový štýl a komfort, pohon Euro VI, priateľský k prevádzkovateľom


 Iveco URBANWAY - UITP 2013

 

 

Oficiálne predstavenie Iveco Bus prichádza súčasne so svetovou premiérou najnovšieho mestského autobusu: URBANWAY. Úplne nový mestský autobus URBANWAY je prvým z vozidiel tejto značky, ktorý je ponúkaný s motorom Euro VI.

 

Význam mena URBANWAY súvisí s niekoľkými piliermi. V prvom rade tento nový názov pre koncept úplne nového mestského autobusu predstavuje mnohé inovatívne prvky. Do vývoja týchto prvkov Iveco Bus investoval v súlade s požiadavkami trhu. Tieto príznačné zmeny sa priamo zameriavajú na: inováciu, schopnosť reagovať, kvalitu a na starostlivosť o cestujúcich a vodiča.

 

Voz obsahuje unikátnu technológiu Hi-ESCR pre Euro VI a nové motory Tector 7 a Cursor 9 na úplne novo koncipovanej konštrukcii, ktorá spája vynikajúcu odolnosť a nižšiu hmotnosť. Prednosťou celo oceľovej konštrukcie je celková kataforetická povrchová úprava, ktorá poskytuje ochranu proti korózii.

 

URBANWAY predstavuje nový štýl, úplne novo navrhnuté priestory pre cestujúcich a nový priestor pre vodiča, ktorých cieľom je poskytovať najlepšie štandardy komfortu a ergonómie vo svojej triede: UITP EBSF - the European Bus System of the Future (Európsky autobusový systém budúcnosti).

 

Všetky aspekty vozidla boli posúdené z hľadiska výkonu, životnosti a zjednodušenej údržby umožňujúce nízke celkové prevádzkové náklady.

 

 

 

Iveco URBANWAY - UITP 2013 - Exteriér

 

 

Nový štýl a hodnota pre zákazníka

 

URBANWAY spája vyspelú technológiu s novým dizajnom, ktorý kladie dôraz na ľahkosť, bezpečnosť a  flexibilitu, s cieľom zjednodušiť každodennú prevádzku. Jeho charakteristický štýl je atraktívny a elegantný, v súlade s novou identitou značky, ktorá je viditeľná naprieč celým produktovým radom mestských a medzimestských autobusov i turistických autokarov.

 

Dôkazom tohto nového štýlu sú nové predné svetlomety, ktoré obsahujú rad LED svetiel pre denné svietenie (DRL) a nový modul do zadných koncových svetiel, ktorý sa vyznačuje integrovanými LED zariadeniami s brzdovým svetlom, smerovkou, koncovým svetlom a svetlom spiatočky. Tieto charakteristické nové prvky sú elegantne zabudované do karosérie vozidla a odrážajú nový štýl Iveco Bus.

 

Hmlové svetlá sú okrem toho vybavené funkciou "Cornering Lights", ktorá zaisťuje doplňujúce osvetlenie v ostrých zákrutách a manévroch.

 

Celý osvetľovací systém bol skúmaný z hľadiska zvýšenia bezpečnosti a zníženia celkových prevádzkových nákladov vďaka rozsiahlemu použitiu LED.

 

Nový URBANWAY preberá všetky úspešné prvky spojené s existujúcou produktovou radou značky tak, aby zlepšil celkové prevádzkové náklady (Total Cost of Ownership). Sú to napríklad: bočné diely karosérie, ktoré možno ľahko demontovať, predný a zadný nárazník, ktorý sa skladá z troch samostatných častí; predné a zadné koncové svetlá sú od týchto panelov oddelené, aby ich nebolo nutné vymieňať v prípade drobných dopravných nehôd; predná maska a zadok poskytujú priestor pre reklamu, čo zohľadňuje potreby pridanej hodnoty pre prevádzkovateľov mestskej hromadnej dopravy.

 

 

 

Iveco URBANWAY - UITP 2013 - Predná maska zhotovená z viacerých samostatných častí

 

 

Priestor pre cestujúcich

 

Nové osvetlenie interiéru sa vyznačuje dvoma súvislými LED pásmi, ktoré je možné upraviť podľa priania zákazníka v niekoľkých variantoch: nepriame rozptýlené osvetlenie s dvoma pásmi a LED svetlá zabudované do horných hliníkových upevňovacích prvkov prídržných tyčí. Stredná časť stropu interiéru autobusu je podsvietená LED osvetlením, ktoré vytvára svetelný haló efekt.

 

Nové umiestnenie prostredných dverí je posunuté viac dozadu, čo zaručuje vyššiu produktivitu (o 1.5 m2 viac priestoru na státie pre cestujúcich), a široká centrálna plošina umožňuje umiestnenie dvoch invalidných vozíkov. Nový rad sedadiel pre cestujúcich sa vyznačuje nižšou hmotnosťou, modularitou a ľahkou údržbou.

 

Nový systém rozvodu vzduchu integrovaný do strechy obsahuje vyhradené vzduchové potrubie pre kúrenie a klimatizáciu. Ticho v interiéri zabezpečuje montáž na pevné konzoly a nezávislosť systému na paneloch. Výsledkom je výrazne lepšie prúdenie vzduchu v tichom priestore pre cestujúcich: žiadny kompromis pokiaľ ide o pohodlie.

 

 

 

Iveco URBANWAY - UITP 2013 - Interiér

 

 

Široká ponuka a výbava na prianie zákazníka

 

URBANWAY je možné objednať v širokej škále verzií. Vozidlo je dostupný v dĺžkach 10,5, 12 a 18 metrov a možno ho vybaviť dvoma, tromi alebo štyrmi dverami. Taktiež je možné objednať dieselový, CNG alebo hybridný pohon podľa priania zákazníka. Podvozky Euro VI vozidla URBANWAY sú tiež dostupné pre úpravy karosérií.

 

Ako model BHNS (autobusy s vysokou úrovňou servisu) umožňuje URBANWAY širokú škálu konfigurácií od základnej až po prémiovú s viac než 3500 kombináciami prevedení, od väčších bočných okien až po aerodynamické tvarovanie strechy, upravená sedadlá a lišty karosérie.

 

 

Priestor pre vodiča EBSF

 

Priestor pre vodiča nového URBANWAY je navrhnutý v súlade so štandardmi EBSF (Európsky autobusový systém budúcnosti) a poskytuje tú najlepšiu ergonómiu, priestor a komfort. V dôsledku toho má URBANWAY všetky vlastnosti pre to, aby sa kvalifikoval ako najlepší vo svojej triede. Zvýšená poloha vodiča umožňuje vynikajúci rozhľad a riadenie bez stresu, a zároveň vodičovi poskytuje ochrannú vzdialenosť pred prípadnou hrozbou zvonku.

 

Prístup do priestoru vodiča je uľahčený vďaka prístupovému schodu, ktorý bol zmenený na veľký štvorec s plochou o 25% väčšou v porovnaní s predchádzajúcim radom. Pri sedení sa vodič teší z mnohých zmien, ktoré zvyšujú pohodlie a ergonómiu, ako je viac priestoru okolo bokov a kolien, spolu s otočným sedadlom; nové pohodlnejšie riešenie plynového pedála; umiestnenie parkovacej brzdy a ľahko dosiahnuteľné DIN sloty.

 

 

 

Iveco URBANWAY - UITP 2013 - Priestor pre vodiča EBSF

 


Nová technológia dieselového motora Euro VI

 

URBANWAY je poháňaný novými motormi Euro VI, ktoré sa vyznačujú patentovaným systémom HI-ESCR FPT Industrial. Táto prelomová technológia znižuje emisie NOx bez použitia EGR (recirkulácia výfukových plynov), ktorý neznižuje účinnosť paliva.

 

Toto exkluzívne riešenie zjednodušuje následnú úpravu plynov a zároveň poskytovateľom dopravy ponúka ďalšie početné výhody, ako je zníženie hmotnosti, nižšia spotreba paliva, optimálne spaľovanie, menej častíc (pasívne regenerácie časticového filtra a nízka údržba) a dlhá životnosť vďaka menej zložitej a účinnejšej technológií. HI-ESCR tiež nevyžaduje dodatočné chladenie, čo znamená menšiu stratu energie na znižovanie teploty motora.

 

Nové dieselové motory FPT Industrial Euro VI sú pre URBANWAY k dispozícii v dvoch verziách: Tector 7 a Cursor 9, s objemom 6,7 a 8,7 litrov. Motory sú vybavené systémom priameho vysokotlakového vstrekovania (Common Rail); majú nižšiu hlučnosť a nižšie vibrácie a sú dostupné s vývodmi výfuku umiestnenými ako smerom dole tak hore.

 

Tector 7 je dostupný pre 10,5 a 12metrovou verziu URBANWAY. Poskytuje výkon 286 koní v kombinácii s účinnosťou a nižšou spotrebou. Je charakterizovaný ľahkosťou a pozdĺžnou konštrukciou, ktorá štandardne zaisťuje väčšiu kapacitu cestujúcich, a to až 40 miest na sedenie.

 

Cursor 9 je dostupný pre URBANWAY s dĺžkou 12 a 18 m Poskytuje vysoký výkon až 400 koní a turbokompresor s variabilnou geometriou.

 

 

Alternatívne pohony

 

Iveco Bus potvrdzuje svoj záväzok k udržateľnej mobilite, a to  možnosťou vybaviť URBANWAY alternatívnym pohonom na stlačený zemný plyn prostredníctvom motora Cursor 8 CNG. Tento schválený motor Euro VI umožňuje prevádzkovateľom naďalej rozširovať svoj vozový park CNG autobusov s rovnakou technológiou ako vozidlá Euro V / EEV.

 

 

 

Iveco URBANWAY - UITP 2013 - Dieselový motor EURO VI

 

 

 

Údržba a opravy: automobil priateľský k prevádzkovateľom

 

Všetky prvky na tomto novom autobusu Euro VI pomáhajú zjednodušiť a urýchliť proces údržby. URBANWAY je navrhnutý ako automobil priateľský k prevádzkovateľom, s menej častými a dlhými intervalmi údržby a opráv, čo zamedzuje náhle zdržania. Ako motor Tector tak aj motor Cursor majú ľahko prístupné, široko otvárateľné predné a zadné panely, čo umožňuje jednoduché každodenné kontroly a rýchlu údržbu.

 

K ďalším zjednoduchšujúcim  prvkom patrí: systém dodatočnej úpravy plynov, ktorý zaisťuje jednoduchý prístup k dieslovému částicovému filtru s veľmi malým počtom skrutiek, ktoré je nutné odstrániť; potrubie a kabeláž, ktorých výhodou sú pevné držiaky a ochrana v motorovom priestore a pod podvozkom; medzichladič Air Turbo Intercooler, ktorý možno teraz vyklopiť pre ľahké čistenie medzi telesami.

 

Tieto zdokonalenia sú výsledkom niekoľkých rokov intenzívneho testovania a plánovania. Séria funkčných, dlhodobých a konštrukčných skúšok počas letných aj zimných mesiacov zaručuje, že výbava URBANWAY je vybavený tak, aby splnil všetky požiadavky zákazníkov  a zároveň maximalizoval bezpečnosť a pohodlie cestujúcich.




Ďalší alternatívny pohon pre udržateľnú mobilitu


Iveco Bus, spoločnosť s  preukazateľnou odbornosťou v oblasti elektrického pohonu, určila sériový hybrid ako svoju vybranú modulárnu konštrukciu, pretože umožňuje ďalšie zdokonalenie v zmysle elektrickej mobility. Tieto zdokonalenia zahŕňajú funkciu "Stop & Start" u vozidla Citelis Hybrid EEV, "Arrive & Go" u URBANWAY Hybrid Euro VI a "Plug-in" pri programe ELLISUP.


ELLISUP je program Francúzskej agentúry pre životné prostredie a hospodárenie s energiami (ADEME) vedený Iveco Bus v spolupráci s CEA, RATP, IFP, INRETS, EDF, Michelin, ERCTEEL a RECUPYL, a ktorý pracuje na vývoji režimu EV pre mestskú dopravu.


S cieľom preukázať výhody režimu EV, vyvinul ELLISUP Plug-in hybridný autobus. Po jeho homologácii bude tento automobil v 3. štvrťroku 2013 uvedený do prevádzky ako autobus pre kyvadlovú prepravu zamestnancov v areáli CEA. Na mieste bude inštalovaná dobíjacia stanica na dobíjanie batérií. Trasu tvorí okruh o dĺžke štyroch kilometrov, z ktorého 40% bude odjazdených v režime EV.

 

Dátum:   14.6.2013zoznam noviniek

Logo partnera