Fiat 500X a Dynamo, hviezdy európskeho turné The Power of X
Fiat 500X a Dynamo, hviezdy európskeho turné The Power of X
K uvedeniu modelu 500X si značka Fiat prizvala svetovo presláveného kúzelníka Dynama. Fiat a Dynamo spoločne predstavia nový crossover prostredníctvom virtuálnej reality a unikátnej náhlavnej súpravy Oculus Rift. Pred oficiálnym uvedením na európsky trh vo februári budúceho roka usporiada Fiat v spolupráci s Dynamom celkom 676 predstavení. V rámci tohto projektu vznikol tiež 120sekundový film, pod ktorý sa podpísalo štúdio Framestore, odmenené dvomi Oscarmi za špeciálne efekty. Bližšie informácie o akcii The Power of X získate na stránkach 500x.fiat500.com/cs-CZ/.
Fiat sa rozhodol na trh uviesť nový model 500X v spolupráci so svetoznámym kúzelníkom Dynamom, ktorý sa preslávil svojou televíznou šou Magician Impossible. Spolupráca so značkou Fiat predstavuje pre Dynama novú skúsenosť a možno aj začiatok novej fázy v jeho kariére.
Televíznu šou Magician Impossible videlo vyše 250 miliónov divákov v 180 krajinách sveta. Dynamo je dokázal ohúriť napríklad chôdzou po Temži, predpoveďami výsledku Majstrovstiev sveta vo futbale alebo levitáciou nad najvyššou budovou Európy. Dynamo je v súčasnej dobe najsledovanejším kúzelníkom na všetkých sociálnych sieťach. Jeho umenie videlo v sociálnej sieti Facebook 4,9 miliónov ľudí a prostredníctvom siete Twitter 2,3 milióna fanúšikov.
Dynamo predstaví nový crossover Fiat na 74 európskych námestiach a tiež v 602 obchodných zastúpeniach Fiat po celej Európe. V rámci tejto akcie sa Fiat 500X predstaví verejnosti vlastne ešte pred svojím oficiálnym uvedením na trh, ktoré je naplánované na február 2015.
Návštevníci budú mať možnosť zažiť neobyčajnú šou vďaka špeciálnej náhlavnej súprave Oculus Rift, určenej pre virtuálnu realitu. Pomocou tejto súpravy sa zúčastnia ojedinelého predstavenia, ktoré pripravilo štúdio Framestore, v minulosti ocenené dvomi Oscarmi za zvláštne filmové efekty. Automobilka Fiat, Dynamo a štúdio Framestore vytvorili vôbec prvý virtuálny iluzionistický zážitok na svete.
Celý projekt sa nesie v duchu písmena X, ktoré je starobylým, dá sa povedať až magickým symbolom. Práve toto písmeno spája umenie svetoznámeho kúzelníka a nový model značky Fiat. Písmeno X symbolizuje zmenu, transformáciu, rovnováhu a zároveň priesečník medzi niekoľkými rôznymi automobilovými segmentami.
Symbol X sa odráža aj v inštalácii, ktorá bude sprevádzať celé turné. Jej prostredníctvom sa návštevníci vydajú na skutočnú i virtuálnu púť, ktorá im umožní objaviť prednosti nového modelu 500X. Návštevníci sa tak vlastne ešte pred oficiálnym uvedením modelu Fiat 500X na trh budú môcť dotknúť jeho ladných tvarov. Čaká na nich dvojaká cesta – reálna i virtuálna. Na nej si budú môcť vozidlo prehliadnuť a oceniť jeho zvodné línie a vysoko kvalitné materiály. Dokonca sa zúčastnia jazdy po boku profesionálneho vodiča. Pôjde o fascinujúci a pohlcujúci zážitok sprostredkovaný náhlavnou súpravou, ktorá dokáže vo virtuálnej realite reprodukovať 360-stupňový náhľad a dokonalý 3D zážitok.
Po prvýkrát v histórii sprostredkuje video vo vysokej kvalite – podľa štúdia Framestore najlepšie virtuálno-reálne dielo na svete –príbeh s tak ohromujúcim vizuálnym dopadom. Nie náhodou si táto dvojminútová projekcia vyžiadala počet hodín vizualizácie, ktorý v počítačovom svete zodpovedá 184 rokom práce. Aby bolo možné dosiahnuť takto prepracovanú 360-stupňovú projekciu, musí mať video rozlíšenie 4x HD (4096x2048 pixelov) a 60 rámčekov za sekundu. To je umožnené počítačovým renderovaním 2,4x rýchlejším než u štandardných 3D videí.
Nevšedný virtuálny zážitok si návštevníci budú môcť znovu prežiť aj doma prostredníctvom náhlavnej súpravy Cardboard, ktorú získajú na akcii zadarmo ako pozornosť. Táto originálna náhlavná súprava je vyrobená zo starostlivo zloženého kartónu, ktorý obsahuje dvojicu šošoviek. Vďaka špeciálnej aplikácii pre chytré telefóny tak vznikne akýsi nový druh náhlavnej súpravy na virtuálnu realitu.
Dátum: 15.1.2015 | zoznam noviniek |